Pe 18 martie un inalt oficial al US Air Forces a declarat ca daca Congresul nu aproba retragerea intregii flote de avioane A-10 „Warthog” sau nu suplimenteza bugetul, institutia sa va fi obligata sa procedeze la reduceri masive in flota de bombardiere si avioane de lupta, cu alte cuvinte, fara bani suplimentari si cu A-10 operational, USAF va fi obligata sa procedeze la reduceri in toate categoriile de avioane.
Astfel daca A-10 nu este retras, inclusiv prin dezafectarea infrastructurii de la sol si astfel sa se realizeze o economie de 3,7 miliarde de dolari, reducerile vor afecta si alte tipuri de avioane din inventarul Air Forces. Pentru a obtine o economie comparativa USAF ar trebui sa retraga intreaga flota de bombardiere B-1B sau 350 de F-16, sau binenteles un mix intre cele doua tipuri de avione, desi B-B1 SI F-16 nu faceau parte din planurile de reducere pentru 2015.
In acest moment sunt 66 de bombardiere B-1B si 1018 aparate F-16 operationale si desi nu s-a prevazut retragerea acestora nici macar partial, programul de modernizare a aproximativ 1/3 din flota de F-16 a fost anulat din lipsa de fonduri. In acelasi timp nici flota de F-15E nu este cu totul la adapost in fata unor posibile reduceri, mai ales ca avioanele B-1B sunt in acest moment protejate, Congresul refuzand sa admita orice reducere, desi nu se pune problema unor cresteri de fonduri.
Asadar ori A-10 este retras definitie, ori USAF va cauta alternative, cel mai probabil optiunea de reducere va afecta F-16, posibil F-15E sau chiar se poate ajunge la o scadere a numarului de avioane F-35 achizitionate in 2015.
GeorgeGMT