Romania Military

Barracuda vs A26

Pe spanioli nu-i mai punem la socoteala cu varianta lor de Scorpene, varianta care nici macar n-a iesit cine stie ce si oricum au fost eliminati din cursa.

Revenind la Naval Group, francezii si-au materializat oferta facuta Olandei prin Barracuda, sau mai degraba o varianta a clasei. Se stie deja, Olanda doreste sa cumpere patru noi submarine care sa inlocuiasca batranele Walrus undeva prin 2027, daca nu ma insel.

Olandezii sunt optimisti ca vor semna un contract ferm in 2022, iar prima nava va fi in apa in 2027, totul pentru 3,5 miliarde de euro.

Revenind la oferte, acestea vin din partea Naval Group-Dutch Royal IHC cu o varianta a Barracuda (probabil diferita de cea care a castigat in Australia), Saab-ul cu A 26 in parteneriat cu un santier naval olandez, germanii de la Germany’s TKMS cu U 212 CD.

Barracuda este la origine noul submarin de atac francez cu propulsie nucleara, dar la export, francii au oferit varianta diesel-electrica, eventual navele pot fi dotate cu sisteme AIP.

Oferta franceza suna foarte tentant pentru ca are in portofoliu si un transfer masiv de tehnologie, iar Olanda va detine drepturile de proprietate intelectuala asupra Barracudei locale si va putea atat s-o exporte cat si s-o modifice, fiind de facto propietatea guvernului olandez, ceea ce, sa recunoastem, nu-i lucru putin.

Ramane de vazut acum daca olandezii vor vedea si ei la Barracuda ceea ce au vazut si australienii (Shortfin Barracuda), adica viitorul flotei lor de submarine.

Din aceasta oferta noi (romanii) am putea intelege doua lucruri: ori Barracuda-class reprezinta viitorul si Scorpene a murit, ori Scorpene va fi un submarin mai pe bani putini, mai putin oceanic (desi nu pare), iar Barracuda a intrat in portofoliul de comenzi al Naval Group ca oferta premium, nava oceanica, inalt tehnologizata.

In linii mari, olandezii au nevoie de nava oceanica, macar 3000 de tone. Inca nu se cunoaste sigur nici numarul de submarine dorit – 3 sau 4 nave. Necazul germanilor deriva din faptul ca U 212CD (Common Development) are un deplasamnet cam mic pentru o nava oceanica (doar 2000 de tone), submarinul german fiind unul mai degraba costier si proiectat pentru Marea Baltica decat pentru Oceanul Indian.

Ramane de vazut…

GeorgeGMT

Exit mobile version