Conform presei din Tara Cafelei marina braziliana se pregateste sa trimita portavionul Sao Paulo – clasa Clemenceau pentru o sesiune extinsa de rapartii si modernizari. Nava va ramane in santierul naval timp de patru ani, urmand sa se reintoarca in sericiul operational in 2019.
Aceasta modernizare masiva va oferi portavionului inca 20 de ani de viata, insa brazilienii il pregatesc se pare si pentru noi avioane, astfel cele doua lifturi pentru avioane vor putea ridica aparate cu o masa de peste 20 de tone, posibil Sea Gripen, daca Brazilia va marsa spre acest avion.
Desi oficial nu se spune nimic, pe 24 noiembrie guvernul brazilian a anuntat un contract in valoare de 1,7 miliarde de euro catre DCNS pentru modernizare sistemului de propulsie al navei, fara alte amanunte.
Ministrul apararii brazilian a mai anuntat – cu aceasta ocazia – si intentia tarii sale de a incepe constructia unui portavion in tara sa cu ajutor din partea unei companii straine cunoscute. Ca un ultim amanunt, francezii au facut deja o serie de evaluari asupra Sao Paulo inca din 2013.
Programul brazilian de constructie a unui portavion are in vedere o nava cu un deplasament cuprins intre 55 si 65000 de tone, cu un sstem de propulsie hibrid, turbine cu gaz+ motoare electrice. In acest program sunt implicate companiile DCNS si Thales, alaturi de firme braziliene, iar un posibil model ar putea fi noua clasa de portavioane britanice Queen Elizabeth-class.
Dupa cum se poate observa, dupa o perioada lunga de lancezeala, Brazilia si-a crescut brusc interesul pentru dotarea fortelor sale armate cu tehnica noua de lupta.
GeorgeGMT