Romania Military

Brazilienii si „Sao Paulo”

Sao_Paulo_carrier_forward_flight_deck_Brazil

Sea Gripen poate mai real decat am crede, mai ales ca brazilienii au inceput deja sa-si aduca la zi tehnologia aflata la bordul portavionului Sao Paulo. Astfel francezii de la DCNS au fost invitati sa arunce un ochi la catapultele cu aburi de la bordul portavionului si sa le aduca in stare de functionare de 100%, lucru pe care francezii il vor face cu mare placere.

Deja au fost executate teste cu cele doua catapulte cu aburi, dupa ce francii au surubarit ceve pe la ele, iar brazilienii s-au declarat foarte multumiti de rezultat.

Sau Paulo este fostul portavion francez Foch, trasferat catre Brazilia in anul 2000, dupa un proces serios de modernizare si reparatii. In acest moment Sau Paulo opereaza avioane A-4KU SkyHawks, avand posibilitatea de a folosi pana la 16 astfel de aeronave. Brazilia a introdus portavionul intr-un amplu program de modernizare (2010-2013), inclusiv a grupului aerian aflat la bord, program care va face ca nava sa fie operationala inca o buna perioada de timp.

Sansa ca peste cativa ani Sau Paulo sa aiba la bord Sea Gripen este una foarte solida, cele doua tari putand dezvolta impreuna varianta navalizata a Gripen, asta in conditiile in care brazilienii, daca vor semna cu SAAB, vor construi o fabrica cu peste 5500 de muncitori si ingineri pentru a putea fabrica Gripen E la ei in tara, sau macar partea finala de asamblare, iar mai tarziu cine stie, poate chiar o varianta braziliana a Gripen, pentru ca platforma celor de la SAAB nu este se pare, asa cum ne spun unii closetari de serviciu, o platforma veche si demodata, ci dimpotriva pare a fi considerata o platforma pretabila la imbunatatiri si modernizari pentru foarte multi ani de acum incolo.

Navyrecognition

GeorgeGMT

Exit mobile version