Dupa s-au dat dupa copac si s-au tot gandit, britanicii s-au intors de unde au plecat, nu inainte de a face praf 258 milioane de lire sterline. Vorbim aici de noile portavioane ale Royal Navy din clasa Queen Elisabeth, portavioane care au fost initial poiectate pentru F-35 B STVOL, apoi, s-au razgandit si vroiau F-35C. Zis si facut! Au inceput modificarile pentru varinata C, au bagat 258 milioane de lire, iar mai apoi au zis ca nu e bine!
Tot F-35B jump jet este the best!
Asadar cele doua portavioane britanice Queen Elisabeth si Prince of Wales, vor avea in dotare cate 12 avioane F-35B. Primul portavion din serie ar urma sa-si ia in primire indatoririle prin 2015. Mintea le-a venit la cap, supusiilor reginei, dupa ce au recalculate cam cat i-ar costa pe ei sa modifice cele doua portavioane: 2 miliarde de lire!
Doua miliarde de lire, sunt doua milirade de lire, din orice punct de vedere ai privi problema si cum si Marea Britanie are ceva probleme finaciare, s-a reajuns la prima varianta. F-35 jump jet.
Si uite asa campionii seriozitati si deciziilor decente, britanicii adica, fac ce fac si ne demonstreaza inca o data ca implicarea politicului in militarie este o proasta idee. Royal Navy trebuia lasata de la inceput sa faca ce crede de cuvinta cu portavioanele sale, ca doar ea stie sa le opereze, nu guvernul laburist.
La fel ca si la noi, ori de cate ori politica isi baga nasul in ceva, totul se duce dracului…
La fel si flota de Harrier GR9A, up-grad-ata pe milioane de lire, ca mai apoi, acelasi guvern “intelept” s-o vanda americaniilor pe te miri ce. Rezultatul?! Englezii nu mai au acoperire aeriana in Flota, iar pilotii lor se antreneaza acum prin Franta si SUA. Ironia este ca in SUA se antreneaza, posibil, pe proprile avioane, vandute de Cameron.
Sursa+foto: dailymail