Lockheed-Martin, bineinteles…
Apropos:
„Alenia C-27J Spartan – shares common engines and other systems with C-130J”…
ca sa nu mai vorbim de potential interesant pentru mai multe tipuri de misiuni care deocamdata nu exista printre capacitatile fortelor aeriene romane. Printre ele (sursa Wiki):
„SC-130J Sea HerculesProposed maritime patrol version of the C-130J, designed for coastal surveillance and anti-submarine warfare.”
„KC-130JAerial refueling tanker and tactical airlifter version for United States Marine Corps.”
Iar S.ROMAERO S.A. este singurul operator din industria de aparare care dispune de capacitati de productie si executa servicii de reparatii si intretinere pentru aeronavele C-130 Hercules si An-30, fiind partener agreat al Lockheed Martin. In 11 mai 2014 ROMAERO SA a fost desemnata castigatoarea contractului de ”servicii de reparare si intretinere aeronave militare din dotarea Ministerului Apararii Nationale”, in valoare de 576494 RON fara TVA, contract ce fusese estimat initial la suma de 615835 lei fara TVA. (sursa)
Situatia Romaero nu este stralucita (vezi raport 2015), insa poate ca o extindere a competentelor pentru C-130 in contextul modernizarilor viitoare ale flotei si eventual al extinderii actualei flote prin achizitia unor noi variante, alaturi de un management asigurat de Lockheed Martin, ar fi o directie interesanta de evolutie.
De remarcat, datorita faptului ca motoarele variantei C-130J sunt identice cu ale C-27J Spartan, absenta din lista Romaero a C-27J Spartan, firma fiind favorita in 2006, la semnarea achizitiei de Spartan, a Aleniei pentru urmatoarea investitie ” In vara acestui an, Alenia a semnat un contract de colaborare cu Romaero in vederea mutarii productiei de turbopropulsoare din Napoli in apropierea Bucurestiului. ” (sursa )