Romania Military

C-27J revine, in ciuda planurilor “cimitirizare” ale US Air Forces

Fortele Aeriene Americane  doresc sa se debaraseze de 21 de aparate C-27J inainte de sfarsitul anului fiscal 2013, insa oficialii au emis in 10 mai o cerere suplimentara catre industria de profil, pentru a achizitiona mai multe aeronave de exact acelasi tip, desi actualele par destinate cimitirului de avioane. C27J Spartan este o aeronava de marfa aflata in serviciul US Air Force dar si al Air National Guard, care face obiectul unei dezbateri crancene intre cele doua servicii.

Cei din serviciul activ afirmand ca desi le place aeronava, vor trebui sa renunte la ea din cauza taierilor de buget prognosticate, pe cand cei din Garda Nationala acuza faptul ca desi ei sunt principalii utilizatori ai avioanelor, pe care le vad ca rentabile din punctul de vedere al costurilor/serviciu, fiind o sursa de economii, sunt si principala tinta a taierilor de buget.

Congresul pare sa fie de partea ultimilor, acesta recomandand achizitionarea altor aparate de acelasi tip, desi planurile US Air Force prevad retragerea lor la „cimitirul”  de la Davis Monthan Air Force Base, Arizona, din cadrul Grupului 309 de Mentenanta si Regenerare Aero-spatial, avioanele urmand a fi stocate daca un alt serviciu federal nu are nevoie de ele.

Planul initial era de operare a unei flote de 38 de aparate C-27J, in cadrul Programului Avionului Joint-Cargo. Deja US Air-Force are 15 avioane C-27J stationate la baze ale Garzii si altele 2 la Waco, Texas, la o uzina de comunicatii nivel 3. Altele 4 sunt programate a fi construite de catre Alenia Aermacchi in Italia si trimise in SUA in cursul anului fiscal 2013, insa acestea se pare ca vor fi trimise direct la baza de stocare.

Fortele aeriene au cheltuit 1,6 miliarde $ pentru cumpararea a 21 de avioane, insa la scurt timp dupa sosirea primului C-27J in Afganistan in 2011, pentru aprovizionarea unitatilor desfasurate in teren, au aparut si declaratiile US Air Force cum ca nu isi mai pot permite luxul acestui aparat, comparativ cu C-130 Hercules.

Fostul sef al Statului Major al Fortelor Aeriene SUA, generalul  Norton Schwartz, a comunicat Congresului ca in 2012 costul/ora de zbor a C-27J a fost de 9000 $, pe cand cel al C-130 a fost de 10.400$, care este deja operat in numar mare, cu mentenanta aferenta in cadrul flotei si este nesustenabil sa se introduca si C-27J.  In urma analizei comparative cerute de Congres catre US Air Force, Ann Stefanek, purtator de cuvant al Air-Force a declarat “Rezultatele analizei au demonstrat in mod clar un cost mai scazut al ciclului de viata pentru C-130 versus C27-J”.

 

 

In paralel, Ohio National Guard au realizat propria analiza, astfel ca o ora de zbor a C-27J este evaluata la 2100$, pe cand cea de C-130 Hercules la 7000$.

 

Congresul a cerut, in cadrul Actului de Autorizare a Apararii Nationale din 2013, ca Fortele Aeriene sa formeze un grup de lucru si sa adauge la studiu 32 de avioane de transport strategic, fara a preciza insa care sunt tipurile vizate. Secretarul Fortelor Aeriene, Michael Donley a spus ca este improbabil ca serviciul sa pastreze aeronavele C-27J, insa cererea din 10 mai pare sa fie o incercare din partea oficialilor de a lua in considerare cumpararea altor C-27J.

Raspunsul prin e-mail al lui Stefanek la intrebarile celor de la Military.com a fost:

Directoratul pentru Mobilitate (AFLCMC/WL) reflecteaza la procurarea avionului C-27J, in concordanta cu cererea Congresului, care sustine “Secretarul Air Force se va obliga si va cheltui fondurile alocate anterior pentru cumpararea avionului C-27J Spartan, potrivit scopului pentru care fondurile respective au fost alocate initial”.

 

Intre timp personalul fortelor aeriene lucreaza la transportul primelor C-27J catre cimitire.

 

Sursa: DOD Buzz.com

Exit mobile version