Am mai scris despre succesul nesperat al acestui avion militar de transport dar lucrurile continuă să avanseze, din ce în ce mai multe țări privesc spre aparatul brazilian pentru înlocuirea flotei de C-130.
După succesul fulminant din Europa, când Portugalia, Ungaria, Austria, Cehia, Olanda, Slovacia și Suedia au semnat contracte de achiziție cu Embraer, pentru un total de minimum 25 de aparate, alte țări europene și membre NATO se află în discuții pentru a cumpăra C – 390, conform ministrului apărării brazilian, José Múcio.
Astfel, Turcia, Polonia și Finlanda sunt interesate de achiziție. Polonezii au de gând, cel mai probabil, să înlocuiască aparatele C 130 E/H, Finlanda își dorește să dețină avioane de transport militare cu rază medie, țara nordică operând în prezent o flotă redusă formată din 2xC-295M și 6xPC-12 NG.
Turcia în schimb, are o flotă impresionantă, formată din 45 CN-235, 10 Airbus A400M, plus alte șase planificate să fie achiziționate, și o flotă de C-130 compusă din 13E, 6H plus alte 12 C-130J pe care le-a cumpărat la mâna a doua din Regatul Unit.
În cazul Turciei, ar putea fi vorba de înlocuirea unor aparate C 130 vechi sau chiar de creșterea capacității de transport pe distanțe medii, în condițiile în care C-390 este superior C-130, dpdv al tonajului maxim transportat.
Însă lista potențialilor clienți este mult mai lungă, incluzând aici India (cu o posibilă comandă de 80 de unități) plus multe alte țări.
Din câte se pare, C-390 Millennium al celor de la Embraer este un un produs care va avea un succes cu totul nesperat de nimeni, probabil nici de cei mai înfocați susținători ai săi.
GeorgeGMT