CF 18
Astfel ca a decis sa intrebe de oferte, pentru inlocuirea flotei sale de CF-18, cinci producatori marcanti de aeronave, aceeasi care apareau si prin ziarele noastre in 2007-2008.
Boeing cu al sau F-18 SuperHornet
Avion deja arhicunoscut de canadieni, solid si de incredere, „SuperViespea” celor din Seattle este o foarte veche cunostinta a canadienilor. Asadar are sanse mari.
EADS cu Eurofighter Typhoon
Bazat pe relatiile foarte speciale dintre Metropoala si „colonie”, si avand in acelasi timp extraordinare calitati de luptator, mai ales in varianta Tranche 3, Typhoon-ul este un extrem de puternic competitor, cu atat mai mult cu cat canadienii nu sunt deloc saraci si opereaza chiar acum un bimotor destul de scump la mentenenta si la zbor, asa ca nu cred ca problema costurilor s-ar pune la fel in cazul nostru. Bine in cazul nostru nu se pune problema de avion in primul rand 🙂 .
Dassault cu Rafale, cu mentiunea ca aici chiar francezii au confirmat primirea unei cereri de informare, iar lobby-ul francez in Canada este foarte puternic, la fel de puternic ca cel britanic pentru un eventual contract de vanzare al Typhoon-ului.
Saab-Gripen E.
Cu un singur motor, Gripen-ul suedezilor poate parea cel mai dezavantajat in fata fortei si razei bimotoarelor europene si americane, insa Gripen E este cu doi pasi in fata variantei „C”, este un avion foarte versatil, iar producatorul sau este deschis oricaror forme de colaborare, permitand clintului sa-si aleaga cam ce-i doreste sufletul pentru dotarea flotei.
Canadienii pastreaza inca pe lista Lockheed Martin si F-35, insa cel putin deocamdata cauta sa-si largeasca orizonturile, cunoscand si ofertele altor constructori, de preferinta constructori care pot garanta un grafic al livrarilor si un pret stabil.
Daca tinem cont de vastitatea teritoriului canadian, cel mai probabil ar fi ales un bimotor, asta daca in cele din urma varianta F-35 cade definitiv.
Sursa: Foxbusiness
Marius Zgureanu & GeorgeGMT