Daca filiera Rheinmetall s-a dus de la noi in Ungaria, Puma-ul nu s-a putut cumpara iar Ajax-ul da dureri de cap britanicilor… ramane: CV90 MkIV.
De la 35 de tone la versiunea anterioara, CV-90 Mark IV ajunge la 37 de tone, fiind propulsat de un motor de 1000Cp.
La asta se mai adauga:
- protectie activa
- noi versiuni de turele, seria D, incluzand si o versiune teleoperata
- suspensie activa pentru plus de confort la rulajul in viteza pe teren framantat
- arhitectura electronica de generatia a IV-a, cu rezerva de crestere ulterioara
Evolutia familiei CV90 – 5 generatii:
Vom vedea si rezultatul competitiei de la cehi… unde valoarea contractului este estimata la 1,9 mld. euro, pentru un total de 210 vehicule si cu o participare a industriei autohtone de minim 40%. Cehilor le-a fost propusa versiunea CV9030CZ.
In mod surprinzator insa, CV-90 a fost exclus din competitia Land400 a australienilor pe motiv ca, potrivit unor surse, ar fi… prea scump! Iar Ajax, pentru ca nu ar fi potrivit misiunii cerute.
Deh, la noi BAE Systems nu da bine, de cand cu fregatele englezesti… deci cu ce varianta ramanem?
Marius Zgureanu
Surse:
Euro-sd.com/2021/04/articles/exclusive/22601/czech-competition/
.Australiandefence.com.au/defence/land/the-reasons-behind-the-land-400-phase-3-decision
Baesystems.com/en/product/cv90-mkiv
Articole cu subiect similar: