O nava OPV de 2300 tone pentru Marina Pakistaneza (care o considera corveta), a doua (272) si ultima din acest contract semnat in 2017. Prima nava (271) a fost lansata in mai 2019 (dupa 13 luni de la taierea inaugurala a otelului in aprilie 2018) , ambele avand la baza proiectul Damen OPV 2400.
Damen OPV 2400 (2300 de tone)
Damen Sigma 10514 (2365 de tone) din care e derivata
La noi liniste si incompetenta, la capitolul „4 corvete noi si 2 Type 22 modernizate” stam relaxati de aceeasi doza de incompetenta ca si in cadrul programului de dotare cu rachete anti-nava cu baza la tarm, acolo unde din patru concurenti, trei au renuntat in prima faza, al patrulea – MBDA s-a retras dupa ce a vazut c-a ramas singur.
Se aude ca francezii ar avea drum in cafea sa se intoarca la discutii, ramane de vazut ce si cum, slabe sperante indiferent cum am privi problema.
Oricum este ceva local atat timp cat la MAI – pe bani europeni – nu s-a prezentat nimeni la licitatia pentru elicoptere medii, iar la marina au fugit toti mancand pamantul in fata a 137 milioane de euro pentru rachete anti-nava cu baza la sol.
Ceva este putred rau de tot si nu cred ca la „ei” ci mai degraba la „noi”.
P.S. Actualizare Nicolae: o luminita ar mai fi, caci multumita lui @Vasile-it, aflam ca proaspata asociere dintre Saab si Diehl nu s-ar fi retras totusi, cel putin nu inca: https://www.defensenews.com/industry/2019/09/04/saab-diehl-defence-team-up-to-offer-missiles-to-romanian-bulgarian-navies/
Ca vorbim de RBS 15 Mk. 3 sau Mk. 4 nici nu mai conteaza atat timp cat stim ca actualizarea de la Mk. 3 la 4 (Gungnir) se poate face relativ usor, Saab si Diehl avand in vedere si actualii utilizatori de Mk. 3.
Distractia continua, in stil romanesc, cu mici si lautari!
GeorgeGMT