Santierul naval francez CNM a dat publicitatii un material video ce arata vasul de patrulare de tip trimaran Ocean Eagle in timpul testelor pe mare in conditii extreme (n.n. – „Sea State 5” e echivalenta cu valuri provocate de vant inalte de 2,5-4 metri in „scara Douglas” de masurare). Multumita designului sau, Ocean Eagle 43 demonstreaza o stabilitate exceptionala. CMN (Constructions mécaniques de Normandie) a confirmat in septembrie 2013 semnarea unui contract major de export cu Mozambic, in care sunt incluse livrarea a 24 de nave ce fac parte dintr-un sistem integrat de supraveghere si monitorizare terestra-navala-aeriana (n.n. – va rugam sa vizionati clipul ISMS) de management al apelor costale: 3 trimarane O.E. 43, 3 incerceptori de mare viteza (HSI 32) si 18 vase de pescuit.
Conform santierului naval, O.E. 43 este un concept revolutionar cu performante extreme incorporate in designul sau pentru a face fata nevoilor legate de supravegherea si securitatea maritima (SAR, antipiraterie, trafic, braconaj, imigratie ilegala, aparare impotriva amenintarilor asimetrice, speedboat si abordajul vaselor cu potential terorist, etc…). Este fructul colaborarii dintre CMN, arhitectul naval Nigel Irens, precum si companiile ProLarge si SeaTeam Aviation, afacerile celor doua fiind specializate in proiecte de logistica si operatiuni marine.
Ocean Eagle 43 este un vas multifunctional de inalta performanta care este destinat sa protejeze zone costale si infrastructuri strategice offshore. Poate de asemenea sa conduca razboi electronic si misiuni de culegere de informatii prin folosirea unui UAV de tip VTOL (precum SCHIEBEL S100 Camcopter) de maxim 300kg.
In privinta capabilitatilor de autoaparare, O.E. 43 este dotat cu statii automate pentru calibrele de 20 si 30 mm plus doua mitraliere de calibrul 12,7 mm cu acoperire azimutala totala – de 360°. O rampa la pupa permite lansarea si recuperarea unui RHIB in lungime de 7 metri. Lungimea trimaranului este de 43,6 m, latimea de 15,7 m si pescajul de 2 m.
Alte caracteristici, ce ofera un raport de neegalat intre costuri si performanta:
- autonomie de 3000 mn la viteza de 20 noduri;
- viteza maxima de 30 noduri ce poate fi sustinuta pe o distanta de 1000 mile marine;
- echipaj minim de 7 persoane;
- „cazare” pentru 8 membri ai Fortelor Speciale cu tot cu echipamentele aferente.