Cu obuzierul K 9 Thunder pe post de deschizator de drumuri, industria sud-coreeana de armament are toata lumea la picioare, asta cel putin din punctul lor de vedere si drept consecinta optimismul musteste in birourile diferitelor companii coreene.
Dupa un succes cu totul fenomenal cu K9 Thunder, razboiul din Ucraina si Polonia au facut din industria de aparare sud-coreeana noul pusti minune al cartierului, comenzile poloneze luand prin suprindere Seulul, dar vorba-ceea, asa suprindere sa tot patesti: avioane multirol F/A 50, tancuri K2 Black Panther, obuziere K9 Thunder (fara ele nu se putea) sisteme de artilerie reactiva K239 Chunmoo, iar alte tari europene sunt atente la ce fac polonezii.
Sud-coreenii mai au de vanzare si MLI-uri K 21 si mai nou isi vor incerca norocul si cu un transportor blindat 8×8 pentru care intentioneaza sa deschida o fabrica, unde altundeva decat in Polonia, de curand, cea mai buna prietena a Coreeii celei democratice.
Pe 16 noiembrie, intr-o postare pe Twiter, compania sud-coreeana Hyundai Rotem a anuntat ca are planuri pentru deschiderea unei fabrici in Polonia pentru a produce aici transportorul blindat N-WAV (Next generation Wheeled Armored Vehicle).
Hyundai Rotem nu este o companie oarecare ci este producatoare tancurilor K2 Black Panther, tancuri pe care Varsovia le-a cumparat intr-un numar de 180 de bucati produse in Coreea, dar planurile sunt foarte mari, polonezii dorind licenta pentru producerea a 820 de tancuri K2PL Black Panther in Polonia, astfel incat compania coreeana are deja o baza in Europa.
N-WAV a fost prezentat la ADEX 2023 in varianta MLI, dotat cu o turela complet automata, tun Mk44 Bushmaster II 30 mm, mitraliera si lansator dublu pentru rachete AT. In varianta MLI, vehiculul are un echipaj de trei oameni si poate transporta opt militari, in varianta de transportor de trupe numarul militarilor creste la zece.
De asemenea sasiul este unul care suporta cam orice, este configurabil la cererea clientului, putand fi montat chiar si un tun calibrul 120mm, cu incarcator automat.
Cu o motorizare diesel de 700cp, vehiculul este amfibiu, putand dezvolta o viteza de 8km/h pe apa. Cat succes vor avea coreenii cu N-WAVul lor prin Europa ramane de vazut cu atat mai mult cu cat (sau poate tocmai de aceea) polonezii au planuri pentru dezvoltarea unei platforme 8×8 proprii intru inlocuire in viitor al Patria AMV/Rosomak si poate ca coreenii au vazut aici o oportunitate ce nu trebuie ratata.
GeorgeGMT