Apropos de corvete… o propunere stealth a celor de la Saab, ca si urmas al clasei Visby, pentru darea la apa incepand cu 2025:
La un deplasament de doar 2400 de tone si o lungime de 100 de metri, corveta celor de la Saab va fi relativ compacta avand un echipaj de doar 80 de militari, dar producatorul o lauda ca fiind multirol, putand indeplini urmatoarele misiuni:
- Anti-Air Warfare (AAW)
- Anti-Surface Warfare (ASuW)
- Anti-Submarine Warfare (ASW)
- Land Attack
- Mine Laying
- Protect Sea Lines of Communication (SLOC)
- Intelligence gathering
- International operations
- National Support
Nava atinge viteza maxima de 26 de noduri iar autonomia urca la 5000 de mile nautice cu o viteza medie de 15 noduri. Coca navei este confectionata din otel de rezistenta inalta la tensionare iar suprastuctura din plastic ranforsat cu fibra de carbon (Carbon Fibre Reinforced Plastics /CFRP).
Desi compacta, dispune de cateva elemente care ii garanteaza flexibilitatea multi-misiune:
- Punte cu suprafata mare in coca de la pupa vasului, care permite: sistem de lansare mine, vehicule telecomandate (USV), mai multe barci pneumatice (RHIB), module de misiune containerizate.
- Rampa de lansare-recuperare la pupa pentru 2 interceptori RHIB sau USV de pana la 11m lungime.
- Punte si hangar pentru elicopter de 12 tone si/sau 2 UAV-uri cu decolare/aterizare verticala.
- Module de misiune.
Producatorul mai promite si armament antiaerian cu lansare din celule verticale.
Alte date de pe pagina producatorului: Main specifications (appr.)
Ca tot avem in curs o procedura de achizitie pentru corvete noi, putem macar sa aruncam cu privirea la marii producatori, sa vedem ce mai exista sau urmeaza sa apara pe piata in afara de ceea ce ni s-a ofertat deja. Cine stie… poate iar se amana achizitia sau cineva se trezeste sa ceara peste cativa ani alte corvete alaturi de nou anuntatele fregate.
Marius Zgureanu