MIG-29 ungare garate la Kecskemet
Peste cateva zile o delegatie croata, multidisciplinara, va sosi la Moscova pentru convorbiri economice. Surse croate spun insa ca oferta Rusiei pentru aparatele MIG-29 unguresti este in vigoare, mai mult, este chiar agresiva si va fi luat in discutie in mod sigur. MIG-29 unguresti pentru Croatia
Rusia ofera MIG-urile unguresti, upgrad-ate, la pachete cu un offset foarte avantajos pentru partea croata, si mai mult decat atat, ofera o deschidere a pietei rusesti pentru o gama larga de produse ale industriei croate.
Desi banii lipsesc si in cazul Croatiei, cele doua oferte, sa le spunem asa, se creioneaza din ce in ce mai clar: ori revigorarea MIG-urilor 21, ori, cu sanse ceva mai mici, in principal datorita costurilor de exploatatre foarte mari, achizitionarea de MIG-29 unguresti, revitalizate si modernizate de Rusia.
In cazul in care variant aleasa va fi revitalizarea MIG-ului-21, prima sansa o are Aerostarul, dar sursele croate vorbesc de o licitatie, la care vor participa firme din Romania, Israel si Ucraina.
Tot surse croate, foarte guralive de altfel pe aceasta tema si de multe ori cu opinii divergente, mai adauga ca nu toate MIG-urile 21 ar intra in revitalizare, ci dimpotriva doar patru aparate ar indeplini cerintele pentru o modernizare extensiva, restul aparatelor din flota crota nu ar mai fi folosite. De aici si discutiile despre cumpararea de MIG-21 algeriene din Ucraina, sau chiar din Romania.
Daca achizitionarea de avioane de la RoAF vi se pare ciudata, poate ar trebui sa ne amintim ca si la noi MApN a pus la un moment dat pe masa varianta de re-resapare a unui numar de Lancere, asadar in mod sigur unele aparate ar mai putea fi refolosite, sau vandute. Tot sit-ul croat spune ca nici Romania, nici Israelul nu ar detine licenta rusa pentru modernizarea MIG-21, doar Ucraina ar avea dreptul legal de a face acest lucru. Ce face MIG-ul modernizat la Aerostar un… MIG-21 pirat.
Bineinteles Romania nu s-a “impiedicat “ pana acum de asa…maruntisuri si si-a modernizat 110 aparate, cu sau fara licenta.
Teoretic, prima sansa o are Aerostarul si cel traziu la sfarsitul verii Croatia ar trebui sa anunte ce are de gand sa faca cu forta sa aeriana.
sursa + foto: www.vecernji.hr