Dupa cum va puteti seama, filmarea nu este chiar de ieri, ci mai degraba din deceniul trecut… Iar masinaria, construita in anii ’60 este o relicva a razboaielor coloniale portugheze… Angola sau Mozambic spre exemplu.
Apropos, noi cand le inlocuim pe ale noastre?
Daca ar fi sa mergem pe linia monomotoarelor, evolutia naturala a familiei sale ar fi H130 (capacitatea cabinei fiind in aceeasi clasa cu H135), dar si concurentii sunt interesanti: Bell-407/427, AW-109/119 sau MD-600N. Chiar si nou venitul elvetian SH-09 ar putea fi o optiune.
Pentru a intra si la categoria „entry-level” la bimotoare, Airbus prezinta, spre exemplu H135 ca si candidat pentru rolul de nou trainer al U.S. Navy:
Pacat ca nu mai avem optiunea lui KA-126 si a unor posibili derivati in genul lui KA-226…
Ca sa inchidem cercul si cu ceva mai indraznet dar deocamdata indisponibil la vanzare si productie, dar nepotrivit scolii de pilotaj fiind complex, in aceeasi categorie cu H-145M ar fi S-97 Raider, peste niste ani. Dar pentru asta trebuie sa mai asteptam putin ca produsul sa se maturizeze in varianta de serie dar deja sa incepem negocierile cu producatorul.
Marius Zgureanu
Citeste si:
https://www.rumaniamilitary.ro/mi-24-inca-recordman-de-viteza
https://www.rumaniamilitary.ro/puma-naval-sm-sau-super-puma