Marina Germana s-a trezit cu o mare belea pe cap! Si nu sunt ei de vina, ci elvetienii!
Mai clar, nemtii au mari batai de cap cu noua lor clasa de corvete K 130, corvete care, deocamdata, sunt cu 6 ani in urma fata de grafic, din punct de vedere al opertionalizarii…
Prima din seria K 130, o nava de 1800 to. , oceanica, a fost preluata de Marina Germana in 2008 si de atunci au inceput necazurile. In timpul testelor s-au descoperit probleme serioase cu nava, probleme care privesc sistemul de propulsie. Astfel cutia de viteze este pur si simplu defecta, dar mai sunt si alte componente ale blocului propulsor care le fac figuri.
Constructorul cutiei de viteza a fost o firma elvetiana, insa pentru reducerea costrurilor, aceasta a subcontractat cea mai mare parte din contract catre o firma poloneza, ale carei standarde de calitate nu erau, se pare, asa de…elvetiene.
Germanii, negrii de suparare, cer acum firmei elvetiene sa se spele pe cap cu motoarele si cutiile lor de viteza, sa remedieze situatia, pentru ca toate cele sase nave sa poata intra in exploatare macar in 2014.
Facem cuvenita precizare ca si celelalte cinci corvete sunt gata construite, asteptand doar ca elevetienii sa-si curete propria mizerie si sa repare cutiile de viteza si motoarele stricate.
Corvetele din clasa K130 sunt menite sa inlocuiasca navele de patrulare costiera S148/143, si au la baza proiectul fregatie MEKO A100. Desi nava este una de patrulare costiera, poate naviga si in plin ocean la viteze destul de bune si are o autonomie de 7 zile, sau 21 de zile cu provizii primite cu elicopterul.
K130 are un echipaj format din 65 de oameni, are un foarte inalt grad de automatizare, iar ca armament dispune de un mic arsenal impresionant: un tun de 76mm, 2x27mm tunuri automate, 2 sisteme de lansare de rachete AA si 4xRBS-15 Mk3 rachete anti-nava.
Pretul-380 milioane $.
Foto: nasdis.ro
Sursa: strategypage
GeorgeGMT