Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering va vinde subsidiara Mangalia Shipyard Romania catre un un constructor olandez (n.n. – da, cu totii ii stim numele). Deoarece constructorul coreean a reusit sa-si vand o parte din activele sale la preturi peste previziuni, exista asteptari ca respectiva companie sa-si imbunatateasca situatia financiara mai devreme decat se astepta. Pana la sfarsitul primei jumatati a anului, Daewoo Shipbuilding a atins procentul de 76,% din totalul de 2,71 trilioane won (2 miliarde de euro) pe care ii avea datorie.
Conform surselor din industria constructoare de nave, pe 20 iunie, Daewoo se afla in stadiul final de discutii cu Damen Shipyards Group, compania constructoare navala cea mai mare a Olandei, privind vanzarea Mangalia Shipyards. Stabilit in 1997 impreuna cu guvernul Romaniei, santierul naval din Mangalia este detinut ca societate-mixta de Daewoo si de guvern in raport de 51/49% (n.n- Daewoo a pus la bataie 53 milioane dolari, iar statul roman prin Santierul Naval 2 Mai Mangalia, suma de 50, 92 milioane dolari).
Santierul, aflat la 45 kilometri sud de Constanta pe coasta Marii Negre, a construit pana acum 127 nave petroliere si portcontainere, reparand in acelasi timp si peste 300 de nave.
Daewoo Shipbuilding a inceput discutiile privind vanzarea inca de anul trecut ca parte a unui efort de a-si restructura la nivel global activele comerciale. Un oficial din industria constructoare de nave a comentat: „Negocierea pretului intre Daewoo si Damen s-a incheiat deja si tot ceea ce a mai ramas e acceptul guvernului Romaniei”. Odata ce afacerea merge ca unsa, Daewoo va fi capabila sa-si asigure intre 50-80 miliarde won (38,25 – 61,2 milioane euro) din tranzactie.
Hankyung – via karadeniz – Mangalia News