Cu primul zbor efectuat inca din 2010, inca fara motor si cu o dezvoltare dureros de dificila, viitorul aparat de generatia a V-a al Moscovei nu are deocamdata viitorul in fata nici macar daca ar fi gata de lupta…
Astfel, ministrul apararii rus, Sergei Shoigu ar declarat – in cadrul unei intalniri la ministerul apararii de la Moscova – ca se astepata ca 22 de aparate Suhoi Su 57 sa intre in dotarea fortelor aerospatiale ruse pana in 2028, o cifra care este, sa recunoastem, cam pur simbolica pentru o forta aeriana de marimea celei rusesti.
Si nici exportul nu pare sa fie o solutie, conform agentiei de stiri Avia pro, constructorul rus Suhoi are nevoie de o comanda minima de 50 de aparate pentru a-si putea mentine linia deschisa, iar cei de la agentia de stiri Sohu sustin ca negocierile Rusiei cu cinci potentilai clienti nu au dus la niciun rezultat, existand patru refuzuri si un posibil “Da”, dar care “Da” vine de la Myanmar si are legatura cu situatia economica a tarii, care oricum este dezastruoasa.
In China probabil ca n-au intrebat…
Cele patru tari care au refuzat propunerea rusa ar fi, conform celor de la Sohu: Indonezia (care deja a ales Rafale), Malaiezia (aici rusii ofera MiG 35), Vietnam si Thailanda. Deocamadat nu exista, si cel mai probabil nici nu va exista vreodata, o confirmare oficiala.
Astfel ca rusii au in fata doua provocari majore:
- Sa reuseasca sa fabrice Suhoi Su 57 in parametrii tehnici promisi, lucru care s-a dovedit destul de dificil pana acum;
- Sa gaseasca suficienti clienti pentru ca linia de productie sa fie viabila din punct de vedere economic, lucru si mai dificil in lipsa avionului propriu-zis, gata de lupta.
GeorgeGMT