Pakistanul este foarte bucuros de cand a aflat ca are mai multe avioane de lupta operationale decat hindusii! Astfel un raport al parlamentului de la New Delhi a facut public faptul ca India are sub 25 de escadrile operationale (avioane de lupta!) in timp ce Pakistanul are deja 26!
Pakistan Air Forces
„With regard to the existing squadron strength, we are down to 25 squadrons today while Pakistan Air Force has 26 squadrons of operational combat fleet”, se plange comitetul din parlamentul indian si conchide apocaliptic ca securitatea nationala a Indiei este compromisa!
Adica nu stau bine de loc…
Tot comitetul se intreba ce-i de facut?! Nu stim la ce concluzie au ajuns parlamentarii indieni insa noi le putem oferi cateva ideei:
- Rusii zic ca ar fi bine ca in halele in care se asambleaza/construiesc avioane (Suhoi 30MKI in cazul lor) sa nu mai fie lasate maimute libere (nu-i banc n.red.).
- Francezii sunt si ei de acceasi opinie cu rusii si le zic de dulce hindusilor vis-à-vis de acceptarea garantiei pentru aparatele Rafale fabricate in India
- N-ar fi rau, zicem noi, ca atunci cand semnezi un contract sa-l si pui in practica, incercand pe cat se poate sa nu treaca 10 ani cu negocierele. Ex. Submarinele Scorpene, rachete AA cu raza scurta, portavioane, submarine nucleare local construite, Rafale, etc, etc.
- De asemenea ar fi indicat ca atunci cand cumperi o licenta – pe bani foarte grei – sa ai si personalul pregatit sa poata citi si mai ales intelege hartogaraia pe care furnizorul ti-o pune in brate. Ex. T 90, Barak 8, PAK FA, etc.
- N-ar fi rau nici ca atunci cand pui labutele pe o licenta sa te asiguri ca ai tai hindusi stiu cum se strange surubul – de la dreapta spre stanga adica 🙂 – si ar fi foarte indicat, chiar util, sa-ti convingi propria industrie sub-contractoare sa ofere sub-ansamblele la timp si conform cu documentatia tehnica (cazul tancului T 90 fabricat in India care nu functioneza cum trebuie nici sa-l pici cu ceara!).
Am mai avea ceva sfaturi pentru comisia parlamentului indian, reducerea coruptiei si a birocratiei fiind doua intre directiile foarte principale spre care ar trebui sa priveasca, dar ii lasam in durerea lor, si pe pakistanezi in fericirea lor, pent’ca noi romanii suntem chiar mai rau decat hindusii, care hindusi au macar o clasa politica vrednica de acest nume si care tot incearca saraca sa-i fac pe indieni sa munceasca precum europenii.
Ca nu prea le iese, alta discutie, dar gestul conteza si incapatanarea. Pana la urma, daca nu-i omoara intre timp pakistanezii sau chinezii, o vor scoate ei la capat!
Ca o anecdota, dar absolut reala, prin secolul XIX cand englezii s-au apucat serios sa construiasca cai ferate in India, nu au reusit nici cu biciul sa-i convinga pe muncitori sa care pamantul cu roaba! Indienii o tineau mortis sa-l transporte in cosuri impletite purtate pe cap, conform traditiei locale. Scandalul a luat amploare pana cand un muncitor indian cu mai mult tupeu le-a spus inginerilor englezi ca sunt absurzi!
Este imposibil pentru oricine sa care pamantul cu roaba pe cap…
GeorgeGMT