Unul dintre distrugatoarele Type 45 ale britanicilor a ramas din nou in pana de curent, de data aceasta in Golful Persic.
HMS Daring D32
Deoarece problema nu este noua si persista de ceva vreme, membrii parlamentului britanic s-au hotarat sa-i cheme in fata Comisiei de aparare pe oficiali din cadrul marinei si pe producatorii de armament ce au luat parte la proiectarea si constructia navelor.
,,Este un activ de un miliard de lire, pe care noi il trimitem intr-o zona potentiala de razboi, nestiind daca oamenii care alcatuiesc echipajul se vor intoarce in viata, pentru ca ar putea exista o problema cu sistemul de alimentare de pe nava” , a declarat la inceputul sesiunii membrul Comisiei de aparare Douglas Chapman.
Din cate se pare problema ar fi la cele doua turbine de pe fiecare nava, realizate de Rolls-Royce, ce dispun de unitati intercooler care recupereaza caldura produsa de gazele de esapament, recicland gazele inapoi in motor. Dar in urma unui defect de proiectare turbina incetineste in apele calde, iar motorul nu mai poate sa genereze suficienta energie. Sistemul nu recunoaste acest lucru si continua sa ceara mai multa putere ducand la cedarea generatoarelor si la o defectiune electrica totala.
Pentru remedierea problemei este necesara montarea de generatoare diesel suplimentare, acest lucru implicand milioane de lire sterline si taierea unei gauri gigant in partea laterala a fiecarei nave.
In apararea lor cei de la Rolls-Royce, prin vocea lui Tomas Leahy, au sustinut ca nava a fost construita dupa cerintele Ministerului Apararii iar conditiile experimentate in Golf nu sunt in conformitate cu caietul de sarcini, presedintele comisiei, Tomas Leahy, spunand ca avand in vedere prezenta seculara a marinei in acea zona nu intelege de ce aceste cerinte vin acum ca o surpriza.
BAE Systems, producatorul distrugatoarelor, a refuzat sa isi asume responsabilitatea pentru problema declarand ca navele nu au fost niciodata destinate pentru „misiuni repetate și continue”, in Golful Persic.
Distrugatoarele Type 45 au un deplasament de peste 8000 de tone, o lungime de 152 metri si raza de 7000 mile marine, fiind deservit de un echipaj compus din 190 marinari.
Ca si armament distrugatorul poseda: un tun automat calibrul 113mm, 2xOrelikon de 30mm, 2x CIWS Phalanx, 2xMini-guns, un sistem antiaerian/antiracheta Sea Viper – care dispune de 48 rachete Aster 15 si Aster 30, opt rachete Harpoon, in doua lansatoare cvadruple si 1-2 elicoptere Lynx sau un elicopter Westland Merlin HM1.
Nelson saracu’ s-o rasuci in mormant…
Ionut B.