Ivanii, satui sa le tot luam la misto avionul lor de generatia a V-a fara de motoare deocamdata, au trimis redactiei noastre un fel de drept la replica!
Mai exact, am primti un fel de articol de pe o adresa de mail foarte misterioasa: ivan’sambasady fromtanzania.tz 🙂 🙂 , articol in care ni se arata negru pe alb ca si americanii au belele cu F 35-ul lor, astfel ca ei, adica ivanii, nu ar trebui deloc luati la „perpeleala” ci dimpotriva sustinuti moral de toata lumea si cu bani de hindusi.
Intr-un „PS” foarte emotionant ni se aduce la cunostinta ca nu numai ivanii au omorat 30 de milioane de tarani in anii „30, si alte milioane de atunci incoace, dar si americanii au facut la fel cu indienii apasi, kiowasi, siouxi si dracu” sa-i mai stie, spaniolii ce sa mai vorbim, astia macar au exterminat un continent intreg si jumatate (America de Sud + o parte din America Centrala), asa ca sa nu mai fim rau intentionati si sa intelegem ca in anumite circumstante istorice se mai intampla sa-ti mai scape mana pe  tragaci, funie, mai declansezi o foamete (in cazul americanilor un tifos), etc.
Asadar publicam mai jos o varianta tradusa din tanzaniana a „dreptului la replica” primit de pe adresa de mail tanzaniana:
Â
In curand si-n RoAF!!! Nu ne referim la F 35 ci la F 16 si nu la ala din poza – probabil un F 16C american – ci la F 16A portugheze…
Â
Si acum articolul serios
Din nou probleme pentru F 35. Intr un document ajuns in presa, directorul de incercari operationale si evaluare(DOT&E) Michael Gilmore atragea atentia in cadrul unei note emise in 11 Decembrie 2015 asupra problemelor cu care se confrunta Sistemul Informational Logistic Autonom (ALIS), acesta suferind in continuare diverse amanari datorita nerespectarii cerintelor si arhitecturii complexe, in mare parte netestata, fiind susceptibila la atacuri cibernetice.
De asemenea Gilmore mentioneaza „sute de deficiente nesolutionate” in software-ul 2B pe care puscasii marini l-au acceptat in iulie 2015, cand au declarat capacitatea initiala operationala, programul JSF riscand sa pice ,”Testele initiale de functionare si evaluare” (IOTE), trecerea acestor teste fiind obligatorie inainte in intrarea in productia de serie.
Purtatorul de cuvant al Joint Program Office, Joe DellaVedova a declarat ca toate deficientele majore au fost aduse la cunostinta si acum tine de Fortele Aeriene, Infanteria Marinia si Fortele Navale sa decida rezolvare imediata sau in trepte sau sa nu le rezolve deloc.
Vesti proaste si de la englezii!
Acestia au anuntat si ei probleme la scaunul de catapultare. Astfel pilotii sub 89 de kilograme avand interzis la F 35 existand riscul ca pilotii mai firavii sa-si rupa gatul. Englezii nefiind la prima abatere, anul trecut in martie Royal Air Force interzicandu-le pilotilor (culmea ironiei!), avand in vedere specificul climatic, sa zboare cu ,,Fulgerul” de teama sa nu explodeze ca urmare a contactului cu un alt fulger.
Ionut B., iar stirea este pe bune 🙂 , fara faza cu „dreptul la replica”, dar credem noi ca ivanii tare ar vrea ca mass-media internationala sa mai arunce un ochi si la necazurile altora nu numai ale lor.