Planurile US Navy prevad modernizarea actualei flote de Growler, in principiu toate cele 160 de aparate vor aduse la standardul Block II.
Modernizarea va avea la baza F/A-18 Super Hornet Block III si va include rezervoare conforme, un nou cockpit mai avansat si bineinteles o noua avionica si noi senzori pentru avionul care este adaptat special pentru razboiul electronic.
Lucrul la noua arhitectura a inceput inca din acest an, iar pana la sfrasitul luin 2019 se asteapta ca lucrurile sa fie clare. Jennifer Tebo, director pentru dezvoltare pentru Super Hornet si Glower a declarat: “It’s about enhanced sensitivity through sensor modernization. A lot of these sensors were developed in the ’90s, frankly. We’ve done some upgrades along the way, but it is time to do a step function enhancement on the Growler.”
Practic platforma necesita destul de putine modernizari, senzori in schimb vor primii intreaga atentie…
Ca o noutate, puterea de calcul de la bordul Block II va fi simtitor crescuta pentru a oferi posibilitatea pilotului sa controleze un anumit numar de drone (UAV-uri), acesta modalitatea ieftina fiind considerata ideala de catre Pentagon pentru cresterea numarului de aeronave de lupta. Ideala mai ales prin prisma costurilor reduse.
Daca astrele se vor alinia prielnic, in 2025 am putea avea primul EA-18 Growler Block II in serviciul Marinei Americane.
Si uite-asa Boeing mai prinde putina putere, mai ales daca ne aducem aminte ca US Navy isi doreste ca viitorul avion de generatie a VI-a sa fie doar al ei, dezvoltat separat de catre aparatul US Air Forces. Iar in cazul Marinei, Boeing va fi probabil favorit, mai ales datorita sale experiente in materie de aviatie navala.
Asteptam acum, cu nerabdare, evolutia programului F/A-XX, desi in primele schite publicate de Boeing, nici aceasta aeronava de generatia a VI-a nu avea ampenaj vertical, un lucru despre care Marina a declarat ca nu face altceva decat sa scumpeasca inutil programul.
Ramane de vazut cum va arata pana la urma nou F/A-XX.
GeorgeGMT