Primul F-15E Strike Eagle modernizat cu un nou sistem radar la bord (Radar Modernization Program) a executat primul zborul in iunie. Noul radar este mai bun din cam toate punctele de vedere decat precedentul, face totul mult mai repede, este extrem de precis si necesita mult mai putina mentenanta, a declarat capitanul Matthew Riley, pilotul care a efectuat zborul inaugural.
Pana acum F-15E folosea un radar destul de vechi, din punctul de vedere al conceptiei – APG-70, care folosea o antena clasica care baleia mecanic spatiul din fata aparatului, pe cand noul radar AESA – APG-82(V)1 ofera posibilitatea ca aparatul sa urmareasca simultan mai multe tinte aeriene si aflate la sol, o capacitatea mult crescuta de identificare si clasificare a tintelor terestre sau aeriene, o raza crescuta pentru tintele aeriene, o raza crescuta si capacitatea HD pentru cartografierea terenului.
Pentru inlocuirea vechiului radar cu noul AESA sunt necesare intre 2 si 3 luni per aparat iar planul prevede ca 47 de avioane sa fie modernizate pana in 2017.
GeorgeGMT