Romania Military

F-16, 12 bucati…sau poate nu!

Pe surse se pare ca membrii CSAT au aprobat ideea de achiztie a 12 avioane F-16 A/B din Portugalia. Nu cunoastem amanunte, si nici nu a fost tinuta obisnuita conferinta de presa de la sfarsitul sedintei.

Stim doar ca premierul Ponta a parasit sedinta CSAT destul de repede dupa inceperea ei, iar  plecarea precipitata a premierului pare a avea legatura cu o problema militara.

Nu putem presupune insa despre ce problema militara ar fi fost vorba.

Una peste alta vom avea F-16 sh, ceea ce nu inseamna ca trebuie sa si acceptam aceasta situatie.

 

 

UP-DATE…

http://www.gandul.info/news/scandal-la-cotroceni-victor-ponta-a-plecat-din-sedinta-csat-condusa-de-traian-basescu-decizie-csat-s-a-aprobat-noua-strategie-de-cumparare-a-avioanelor-multirol-10127492

“UPDATE 15.40 CSAT a decis că este nevoie urgentă de achiziţionare avioanelor multirol de generaţia a 4-a, iar Guvernul trebuie să aprobe fonduri pentru această achiziţie. CSAT a aprobat noua concepţie de achiziţionare a aparatelor de zbor, după ce varianta achiziţionării de F-16 de la armata SUA a căzut, din cauza lipsei de fonduri. În prezent, există mai multe variante deschise pentru achiziţia de avioane F-16, fie din Portugalia, fie din Olanda, au explicat pentru gândul surse oficiale.

CSAT nu a stabilit de unde vor fi achiziţionate avioanele multirol, aceasta fiind atribuţia Guvernului. Singurele direcţii stabilite astăzi au fost urgentarea acestui proces de achiziţie şi condiţia ca avioanele să fie de generaţia a 4-a, care să asigure tranziţia către aparate de zbor de generaţia a 5-a şi să fie compatibile cu standardele NATO. De asemenea, competiţia între furnizorii de avioane rămâne deschisă, F-16 nefiind singura variantă de lucru, au mai precizat sursele gândul.”

Multumesc prietenului Mihai S, pentru semnalarea stirii.

 

 

ORA 2035. Intr-o declaratie la TVR 1, Ministrul Apararii a fost destul de transant: vom cumpara F-16A din Portugalia, 12 bucati, si cu asta basta. In rest se va incerca sa se mai traga cat se poate de cele cateva MIG-uri 21 Lancer, care intr-un fel sau altul mai pot zbura.

De remarcat ca F-urile portugheze vor fi avioane la mana a treia, care mai au cativa ani si vor atinge termenul limita de 35 de ani de exploatare. Astfel, cel mai probabil, avioanele romanesti F-16 A block 15 vor putea fi operate, insa cu restrictii la zbor. Dobritoiu a fost foarte clar: nu se vor mai cumpara alte avioane de vanatoare, altele in afara de cele 12 bucati din Portugalia.

GeorgeGMT

Exit mobile version