Stiti care este de fapt frumusetea povestii?! Avioanele astea olandezo-portugheze vor veni, daca vor veni, foarte ieftin. Numai ca daca ne aducem aminte din afacerea ratata cu SUA pentru 24 de F-16 modernizate, cea mai mare parte, din cei 1.3 miliarde de dolari erau dati pe pregatirea pilotilor, undeva la 400 de milioane, pe amenajarea aeroporturilor, pregatirea tehnicienilor si ceva armament, undeva la 820 de milioane. Ganditi-va ca noi trebuie sa schimbam intreaga infrastructuira RoAF si asta datorita faptului ca noi nu am operat F-16.
Practic suma de 820 de milioane este independenta de tipul de F-16 pe care il alegem: nou, mai vechi sau de la muzeul aviatiei din Olanda si Portugalia. Tot un drac! Banii astia ii vom cheltui oricum, asa ca ce dracu afacere ieftina facem noi de fapt?!
Ori ca cumparam F-16 noi, sau dalea antice din Portugalia si Olanda, care oricum sunt mai vechi si mult mai proaste decat ce oferau americanii, tot infrastructura aia trebuie s-o facem, tot pregatire a pilotilor, iar tehnicieni vor fi trimisi cel mai probabil intr-un muzeu american, sa inveta cara va sa zica cum este cu F-16 Bk 15, care a fost fabricat pe vremea cand mamele actualilor piloti erau inca in scoala generala. Cumparam un aparat cu muuuult mai prost decat MIG-21 Lancer, asa ca intreb inca o data, ce dracu facem noi de fapt?!
Asadar piloti, tehnici, infrastructura, tot la sute de milioane ne duce, pretul avioanelor fiind aici cel mai putin important criteriu financiar. Americanii ofereau un F-16 bk 25 modernizat, undeva la 20 de milioane. 24 de avioane x 20 de milioane=480 milioane de dolari, restul pana la 1.3 miliarde (820 milioane de dolari) ii vom cheltui oricum. Adica ori ca luam cazaturile olandezilor, de la care oricum nu ar trebui sa luam nimic, ori avioanele ceva mai decente propuse de americani, tot va trebui sa platim 820 de milioane pe piloti, tehnici si infrastructura, plus ceva armament.
Asadar ce economie am facut de fapt?! Ce plan de urgenta pana la F-35?!
Eu am tot scris ca nu bani sunt problema, ci prostia unora, iar acum avem suprema dovada! Luam avioane Flinstones, dar le platim ca si cum ar fi F-16 bK 25 monernizate la un standard destul de apropiat de BK 50/52!
Ori in aceste conditii sa spui ca faci economie, ca nu ai bani de avioane noi, atunci cand Saab-ul iti ofera 24 de avioane noi la 1.3 miliarde, iar SUA 24 de F-16 destul de apropiate de bk 50, trebuie ori sa fi cel mai prost om de la Cro-Magnon incoace, ori fratilor este altceva, iar acel ceva se pedepsea pe vreamea lui Ceausescu cu doispe plumbi in teasta!
Asta nu poate fi numita prostie! Atata timp cat niste amatori de pe forumuri ar sti cum sa faca achizitia, iar tu ditamai guvernul spui asa ceva…lucrurile stau cu totul altfel, nu mai este prostie, este Inalta Tradare!
Nu sunt nici obsedat de conspiratii mondiale, nici de spiritism, iar daca cineva imi poate explica logic aceasta alegere, imi voi revizui pozitia!
PS In ritmul acesta in cateva zile voi fi nevoit sa-i cer scuze public lui Oprea pe care l-am balacarit pentru aceeasi lentoare in luarea decizilor privind avionul multirol, insa Oprea, spre onoarea lui, oricat de jos a fost, nu s-a coborat niciodata la F-16 bk 15 olandeze si portugheze! Ori daca am inceput sa-l plangem pe Oprea, putem avea O IMAGINE FOARTE REALA A LOCULUI IN CARE NE AFLAM.