Dupa ce Canada a amanat decizia de cumparare a avioanelor F 35, se pare ca si marina militara americana e tot mai nemultumita de graficul de livrare al noului F 35C. Datorita intarzierilor din program US Navy se vede obligata sa comande inca 30 F 18 G Growler de la Boeing, avioane destinate razboiului electronic, suplinind astfel intarzierile lui F 35.
In acest context,
US Marine Corps primit primele două avioane F/A-18 Hornet ” reconditionate ” (in RoAF se folosea termenul de revitalizare) de catre Boeing din cele stocate în Arizona, program demarat tot datorita intazierilor, in cazul lor – F 35B.
În cadrul unui contract cu Boeing semnat în 2014, se „reconditioneaza ” 30 de avioane din prima generație F/A-18, care au fost stocate ani de zile în deșert, la Davis-Monthan Air Force Base, langa Tucson.
Nu este prima dată când armata a readus in folosinta aeronave scoase din funcțiune de la Davis-Monthan. In timpul războiului din Irak, Marine Corps a folosit mai multe elicoptere CH-53E HEAVYLIFT aduse din deșert și reconditionate pentru a ajuta la completarea deficitelor din flota CH-53E datorate incidentelor și pierderilor dîn Orientul Mijlociu.
Reconditionarea vechilor Hornet reflectă o criză mai gravă, fără îndoială, pentru aviație marină. La sfârșitul anilor 1990, pușcașii marini au ales să nu cumpere a doua generație de F/A-18E folosita ca o tranzitie catre F-35 Joint Strike Fighter, programat să înceapă a intra în serviciul de front-line încă din 2006.
Pentru ca nu si-au putut permite si Super Hornet și JSF, pușcașii marini au decis să opereze F/A-18 urile existente, AV-8B Harrier și EA-6B Prowler până ce F-35 va fi operational. Pe scurt, Marines au pariat întregul viitor în domeniul aviației tactice pe JSF. Poate fost un pariu gresit. Proiectarea, managementul și problemele de control al calității au întârziat debutul in serviciu al F-35B aproape un deceniu. Mai mult decât atât, problemele JSF au adăugat zeci de milioane de dolari la costul fiecărui JSF, obligând armata să taie fonduri de întreținere, în scopul de a evita probleme uriașe în bugetele generale.
Costul extinderii resursei avioanelor de luptă F 18 A, și achiziționarea de alte sisteme de armament, în timp ce se continuă productia a noi aeronave F-35, reprezintă riscuri semnificative într-o perioadă a bugetelor de apărare austere.
Combinația dintre o durata de viata mai lunga si o intretinere dificila a flotei, a cauzat o furtună perfectă pentru flota aeriană tactică a pușcașilor marini. În luna aprilie 2016, Lt. Gen Jon Davis – Marine Corps – comandant adjunct pentru aviație – a spus Senatului SUA că doar 87 de aparate din flota de 276 Hornet au fost disponibile – deci 32 la suta.
Marines spun ca au nevoie de 58 la suta din F/A 18 gata de zbor pentru a avea suficiente avioane in operațiuni de luptă, in instruirea de bază și de formare de zi cu zi, la nivel escadron. După alocarea a 40 Hornnet și 30 duble comenzi, Marine Corps a descoperit că avea doar 17 F/A 18 disponibile pentru formare la nivel de escadrilă la opt unități.
De aici efortul de a reconditiona Hornet-urile vechi din Boneyard.
Boeing repara aeronavele la fabrica sa de la Cecil Field din Florida, prelungind resursa de la 6.000 la 8.000 de ore – adecvate pentru cel puțin încă 10 ani de utilizare moderată. Boeing, de asemenea, face upgrade-uri la + standardul F / A-18C, cu noile display-uri din cabina de pilotaj, îmbunătățiri radar și Datalink-16.
Boeing a declarat ca se asteapta a fi livrate un total de șase avioane până în septembrie 2016.
Ce iti e si cu F 35…..!!! Mare bataie de cap!!! Surse :