Romania Military

F36 Kingsnake

… pentru unii inseamna reintoarcerea in carti a unui F-16 XL modificat:

sau doar in galerie deviant art pentru altii:

Sau poate ca nu.

Evolutia F-16 catre XL

Reamintim diferentele principale ale F-16XL fata de cel standard:

Armament pe pilonii lui F-16 XL: se vad 4 rachete AMRAAM pe pilonii semicarenati

Si sa nu uitam ca F-16XL a fost concurentul monomotor al lui F-15E Strike Eagle pentru programul USAF  Enhanced Tactical Fighter (ETF), destinat a inlocui F-111 Aardvark. Se cauta o aeronava capabila de interdictie aeriana in acelasi timp capabila de lovituri in adancime. F-16XL a pierdut datorita costurilor mai mari de dezvoltare (US$470 mil. la XL vs US$270 mil. la F-15E), fiind simtitor diferit de F-16, in comparatie cu F-15E care avea nevoie de modificari minore. A mai fost faptul ca F-15 era bimotor, deci avea redundanta importanta in supravietuire.

Sa ne amintim si deviant-art-ul derivat („Gripenizat”) din versiunea initiala a Bl-60 pentru sauditi

Pe langa refolosirea unor tehnologii mature si deja amortizate ca si costuri de dezvoltare, ideal ar fi ca majoritatea componentelor, avionicii si motoarele sa fie comune cu F-16 V sau cu alt aparat deja in uz (F-15) in fortele aeriene americane si aliate, simplificand si ieftinind logistica si intretinerea

Se mai punea la un moment problema unui FB-22 Raptor… tot aripa delta, dar n-a fost sa fie.

Om vedea ce-o iesi pana la urma din programul american.

Noi macar de ne-am apropiat asimptotic de F-16V…

Fara alte comentarii…

 

Marius Zgureanu

 

Alte articole pe teme similare:

Concepte – F-16V, un standard prea indepartat pentru Fortele Aeriene Romane 

FB-22 Strike Raptor 

Calitatea e si in numar: Strike Lancer 

Supercroaziera, solutie aplicabila? 

Multirolul si optiunile Romaniei 

MIG-21 LanceR o solutie inca viabila pentru Romania ? 

Exit mobile version