Romania Military

Geniștii care au construit Transfăgărășanul s-au întors la fața locului după 40 de ani

Preluare integrala OradeSibiu.ro

Festivitățile au fost organizate de veteranii constructori geniști din garnizoanele Râmnicu Vâlcea și Alba Iulia, cei care acum patru decenii au lucrat la realizarea celui mai spectaculos drum transmontan din lume.

”Am venit aici în semn de mulțumire, respect și recunoștință față de domniile voastre, cei prezenți aici care ați participat la realizarea acestei bijuterii a proiectanților și constructorilor, față de cei care și-au sacrificat viața aici, față de Armata Română care de-a lungul istoriei noastre moderne a fost alături de toți românii și a pus umărul la construirea celor mai importante obiective pe care le avem. Datorită priceperii și sacrificiului militarilor geniști putem să ne mândrim acum cu acest drum unic în lume. Vreau să vă asigur și sprijinul pe care Consiliul Județean Sibiu îl va oferi pentru obeliscul pe care doriți să îl ridicați și care să arate tuturor celor care vor trece pe aici ce a însemnat realizarea Transfăgărășanului. Dumnezeu să îi odihnească pe cei care nu mai sunt, iar domniilor voastre să vă dea sănătate și viață cât mai îndelungată” a transmis Ioan Cindrea, președintele Consiliului Județean Sibiu veteranilor prezenți la festivitatea de la Bâlea Lac.

Cifre impresionante, statistici uimitoare

Transfăgărășanul, deosebit de important pentru dezvoltarea turistică a versanților sudic și nordic ai Munților Făgăraș, a fost construit în 4 ani și jumătate și are o lungime de aproape 92 de kilometri. Tunelul care străbate muntele Paltinul de la sud la nord are o lungime de 887 m și se află la altitudinea de 2.042m.

Pentru realizarea acestei grandioase lucrări au fost executate 4 milioane de metri cubi de terasamente, 290 de mii de metri cubi de fundații, 600 de mii de metri cubi de suprastructură de macadam, 290 de mii de metri cubi de zidărie, 830 lucrări transversale, 27 viaducte și poduri și s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil.


RumaniaMilitary:

Acesti oameni pot spune ca au lasat ceva in urma: una dintre cele mai frumoase sosele din Europa! Cinste lor!

La cata nevoie de infrastructura are Romania actuala, ar fi de dorit sa vedem din nou genistii, dotati cu echipamente moderne, implicati in proiecte majore la nivel national…

Doar daca ne gandim la toate drumurile care strabat muntii nostri (cu exceptia celor nationale, multe reabilitate in ultimii 10 ani), inclusiv cele forestiere, mare parte dintre acestea au nevoie de reabilitari si consolidari, refaceri pe anumite portiuni si inlocuiri de poduri si podete. In plus, lucrarile de infrastructura a autostrazilor, feroviara, hidro si aeroporturi  pot fi executate, si in unele cazuri sunt, cu contributia valoroasa a genistilor nostri.

 

Exit mobile version