In total vor fi sase nave de 10 mii de tone.
Astfel, conform celor de la Bloomberg, guvernul german s-a hotarat sa se foloseasca de optiunea pe care o avea pentru inca doua nave, totalul fregatelor-distrugator germane din clasa F 126 ajungand astfel la sase nave.
Navele clasei “Saarland” (F 126) vor inlocui fregatele clasei “Brandenburg” (patru nave). Programul a fost demarat inca din 2009, avut parte de ceva aventuri si cresteri mari de costuri, mai ales pentru ca marina germana a plecat de la o fregata de 5000 de tone si a ajuns la una de 10 mii. Una peste alta, constructorul pentru noua clasa de fregate germane a fost aleasa compania olandeza Damen, impreuna cu un santierul naval german Blohm+Voss .
Constructia primei nave a demarat in decembrie 2023, urmand sa fie livrata fortelor navale in 2028, desi, initial, prima nava ar fi trebuit livrata in 2023. Pretul pentru cele sase nave este astazi 5,48 miliarde de euro.
F 126 va fi de departe cea mai puternica nava de lupta germana si prima nava germana dotata in standard cu racheta anti-nava NSM. Cu toate acestea, navei germane ii va lipsi alonja pe care alte nave de lupta europene o au, pentru ca germanii au ales sa doteze o nava de +10 mii de tone doar cu 16 VLS Mk 41 si conform cu ce stim astazi, nava va dispune de sisteme CIWS RAM si rachete AA ESSM Block 2B – 64 de bucati.
Nu va avea rachete anti-aeriene sau anti-racheta SM-2 IIIA aflate pe fregatele daneze “Iver Huitfeldt” sau pe cele olandeze “De Zeven Provinciën” etc. De asemenea doar 16 VLS imi pare un numar ridicol de mic pentru o nava de 10 mii de tone, dar pana la urma banii lor, nava lor…
Dar pentru mine ramane un mister cum isi proiecteaza germanii navele, pentru ce tip de misiuni o fac, de ce nu au la bord rachete cu raza lunga de actiune si prefera in schimb un numar mic de lansatoare verticale dotate si acelea cu rachete cu raza medie, cand restul marinelor occidentale au nave mai mici, dar mult mai potente din toate punctele de vedere.
GeorgeGMT