Romania Military

Germanii ar putea lasa 200 de Puma MLI fara apropitar…

O Puma MLI cu toate cele necesare

Evident fara nici o legatura cu programul de dotare cu o noua Masina de Lupta  a Infanteriei din Romania, ministerul german al apararii a intrat iarasi in zodia taierilor de comenzi si a reducerilor cand vine vorba de modernizari.

Astfel, revista germana WirtschaftsWoch noteaza ca ministerul apararii de la Berlin are intentia sa renunte la o comanda de 200 de MLI Puma, vehicule care ar fi trebuit achizitionate treptat in urmatorii ani pentru inlocuirea MLI Marder.

Si despre modernizarea restului de aproximativ 300 de Pume aflate deja in dotare nu se prea mai discuta, armata germana urmand sa ramana cu un singur batalion modernizat, asa cum scriam in articolul “Infanteria mecanizata germana merge la razboi in Pume”, din urma cu foarte putin timp.

In cadrul programului de modernizare au fost incluse 40 de vehicule care vor fi alocate Fortei de Interventie Rapida a NATO. Si cu asta basta.

Acum este usor sa dam cu pietre in ministerul german al apararii si sa-l luam cu HUO!, dar realitate este ca germanii au planuri mari de achizitie si modernizari in zona fortelor aeriene (Eurofighter T 3 – achizitie si modernizarea celor avute deja in dotare, achizitia de F/A-18 E/F Super Hornet, achizitia de noi elicoptere grele de transport) si a fortelor navale acolo unde noi nave de lupta intra in inventar frecvent (F 125, F 180, corvete K 130, elicoptere navale NH 90, doua noi submarine U 212CD).

Problema survine din faptul ca bugetul nu a fost suplimentat in concordanta cu nevoile ministerului, astfel ca unele reduceri, pe anumite paliere, au devenit obligatorii. Cunoastem cu totii faptul ca armata germana este subfinantata de ani de zile fata de necesitatiile sale si mai ales fata de dotarea avuta in prezent (numar de avioane, elicoptere, transportoare, submarine etc), fata de bugetul prevazut pentru operare.

Dar in Germania vor fi alegeri in aceasta toamna si conteaza cine le va castiga, daca insa taierile de comenzi si pentru modernizare in cazul MLI Puma se vor pastra atunci si cele doua companii constructoare – Rheinmetall si KMW vor avea probleme financiare.

Ramane acum de vazut daca Romania va demara dotarea cu noi MLI-uri in curand sau va fi doar un alt program aprobat, asa, in mare de parlament. Daca vom demara achizitia, apai fix alea 200 de vehicule la care armata germana pare dispusa sa renunte ni s-ar potrivi noua ca o manusa, in conditiile in care MApN dorea initial cam 173 de Pume.

Iar presiunile Rheinmetall/KMW ar putea sa fie sustinute mai ales ca Puma nu are astazi nici un potential cumparator la export, iar pe de alta parte programul de modernizare al tunurilor Oerlikon GDF 003 se va face cam obligatoriu cu cei de la Rheinmetall, proprietarul Oerlikon.

Iar eu raman un statornic admirator al MLI Puma, in defavoarea Lynx-ului, care din motive greu de explicat, nu-mi face absolut deloc cu ochiul…

GeorgeGMT

 

 

Exit mobile version