„Eu în acest an voi realiza acest obiectiv al Armatei, de a începe programul de înzestrare cu avioane de vânătoare, cu avioane multirol, pentru că rezerva de acţiune a avioanelor MIG mai este până în 2017, iar misiunea pe care trebuie să o îndeplinească aviaţia de vânătoare trebuie să fie continuă, mai ales că noi suntem stat al Uniunii Europene, suntem şi graniţă a UE pe graniţa cu Ucraina, Moldova şi Marea Neagră, o zonă foarte importantă şi va trebui să creăm această capabilitate până în 2017, astfel încât să ne asigurăm poliţia aeriană şi supravegherea spaţiului aerian al ţării pe care o realizează MApN„.
Ministrul a adăugat că orientarea va fi spre avioane multirol care să satisfacă şi solicitările de securitate ale MApN aprobate prin hotărârea CSAT, dar şi către cele deţinute deja de alte armate, deoarece atunci când există şi în dotarea altor armate şi există o uniune a statelor care deţin avioane multirol întreţinerea este mai ieftină.
Antena 3, by M.C.
RoMilitary
F-16A este multirol asa si asa, dar s-ar descalifica, conform declaratilor lui Dusa, prin prisma pretului de operare. Daca Danemarca nu-si mai permite din 2015 sa zboare „A”-ul, cum dracu’ ne vom permite noi din 2017?!
Multirol care sa satisfaca nevoile si cerintele MApN?! Adica ce vrea ministrul apararii sa spuna?! Cerintele si criterile Armatei sunt destul de clare si arat cam asa: 48 de avioane noi sau 24 de avioane F-16C modernizate la standard 50/52, plus 24 de aparate F-16C Block 50/52 noi-noute, mai apoi 24 de F-35A! Totul foarte clar.
Asta cu aparate care zboara si in aviatia aliatilor, bate, din punctul meu de vedere, spre F-35, adica catre viitor si nu poate fi aplicata aparatelor F-16A de care toata lumea vrea sa scape.
Ce vrea Dusa sa spuna, el stie, pe mine a reusit sa ma lase in ceata…
GeorgeGMT