Sau farewell:
Tornado GR4 vor fi retrase din inventarul activ britanic incepand cu 31 martie. Germania, Italia si Arabia Saudita vor continua sa le mai foloseasca pentru niste ani. Germanii sunt chiar ingrijorati de retragerea Tornado britanice, caci ar putea duce la cresterea rapida a propriilor costuri de exploatare cu parcul de 88 aeronave Tornado.
Tornado trecand prin „Mach Loop” in Tara Galilor:
Probabil, majoritatea Tornado GR4 sunt destul de forjate si intretinerea lor ustura (20 de milioane de lire/an pentru o escadrila) dar, in locul britanicilor, parca as mai fi tras de ele inca niste ani pana e sigur ce si cum cu Typhoon si F-35 pe rolul lui Tornado. E la fel de adevarat ca ora de zbor cu Tornado nu e ieftina, dar cea de Typhoon e aproape dubla, iar in plus Tornado n-au fost modernizate recent si se afla la capatul resursei, ceea ce inseamna mult mai multa mentenanta.
O scurta lista, din 2010, cu o estimare a costului orei de zbor la britanici:
Jaguar G.R.1/3, £5.6 Million;
Jaguar T.2/3, £5.5 Million;
Tornado F.3, £9.1 Million;
Typhoon, £4.7 Million (estimated for 2004-05).
In 2017, fortele aeriene britanice au anuntat inceputul unui program de reducere a costurilor cu ora de zbor a Typhoon cu 35-40%, care sa il aduca la un cost similar cu F16 (?!), revizia in profunzime urmand a avea loc dupa 500 si ulterior dupa 750 de ore de zbor in loc de doar 400 la ora actuala. Tot ca reducere de costuri, Typhoon Tranche 1 continua sa foloseasca AIM-120 AMRAAM in loc de Meteor, care nu a fost integrata decat in transele ulterioare de productie a Typhoon.
Notă: Există o evaluare înglobată în acest articol, te rog vizitează acest articol pentru a-l evalua.Marius Zgureanu