Evreii s-au hotarat inca din 2010 sa ofere spre export MBTul Merkava, in principal din motive economice. In esenta daca Israelul ar reusi sa gaseasca un client/clienti, pentru tancul sau intrega industrie nationala ar avea numai beneficii.
Generaulul Baruch Mazliach, responsabilul pentru programul Merkava din cadrul Ministerului Apararii, a declarat ca obtinerea de contracte pentru exportul tancului va intari multe companii israeliene, care astfel ar primii comenzi iar pe baza fondurilor obtinute din vanzarea tancului la export industria de aparare din Israel ar putea continua mult mai usor programul Merkava.
Aceste cuvinte ar trebui poate sa intre bine in capul multor pitpalaci care inca se mai intreba de ce nu importam noi tancuri, TAB-uri si cam toate alea, pai uite ce spun israelienii: export de material militar = locuri de munca si dezvoltare industriala pentru economia nationala.
Revenind la Merkava, primul tanc de acest tip a intrat in dotarea armatei israeliene in urma cu 35 de ani si astazi absolut toate tancurile operationale ale IDF dispun de sistemul activ de protectie “Trophy”, sistem care a fost deja testat cu succes in lupta reala in sudul Libanului, acolo unde „Trophy” s-a dovedit foarte capabil impotriva atacurilor Hezbollah, care nici astia nu sunt chiar nascuti alaltaieri si cunosc tancul mai bine decat pe Tatal Nostru versiunea sa din Coran 😉 .
In acest moment 212 companii israeliene sunt implicate in dezvoltarea, fabricarea si mentenanta tancurilor MBTului israelian, iar prin incercarea de a gasi clienti pentru export, guvernul israelian doreste sa pastreze locurile de munca din aceste companii, cu 10000 de oameni implicati direct in constructia tancului.
Pana acum, zic israelienii, ar fi fost unele oferte pentru exportul Merkava, dar tarile interesate nu erau ok din punct de vedere politic, dar generalul Baruch Mazliach este optimist declarand ca tancul sau este cel mai bun din lume si ca merita sa fie cumparat. Aici nu l-as contrazice, mai ales pe zona de lupta urbana unde Merkava impreuna cu echipajele lui au probabail cea mai mare experienta din lume, pe acest taram extrem de periculos al spatiilor limitate.
GeorgeGMT