Stim deja cu totii ca nemtii isi tin submarinele pe dreapta (toate sase), ca se antreneaza din cand in cand cu cozile de matura pe post de mitraliere si dubite de transport marfa pe post de transportoare blindate, ca aparatele Tornado trimise spre Siria nu pot zbura noaptea din cauza luminozitatii displayurilor (si din cauza altor necazuri administrative cum ar fi bio-dieselul), ca toate tancurile operationale germane inseamna cam un batalion si trei sferturi, ca fregatele lor sunt proiectate pentru misiuni pe care nimeni nu le intelege etc.
Doar ca toate aceste „chestii haioase”, atunci cand le citesti prin presa, au intotdeauna un corespondent mult mai putin haios in viata reala, iar acum aflam, cu ajutorul parlamentului german, ca in 2017 nu mai putin de 19 piloti germani de elicoptere militare si-au pierdut licenta de zbor pe motiv ca au acumulat prea putine ore de zbor…
Stiam deja, si am si scris desprea asta, ca armata germana folosea pentru o parte a pilotilor sai elicoptere civile inchiriate. Ei bine din acest lucru nu este de ajuns si astfel, in 2017, 19 piloti au ramas fara…carnet, dintr-un total de 129 de piloti de elicopter.
Informatia apare intr-un raspuns al ministerului german al apararii catre parlamentara Agnieszka Brugger, apartinand Partidului Verzilor. Iar problema se agraveaza, astfel in 2016 dintr-un total de 135 piloti operationali, 12 si-au pierdut licenta pe acelasi motiv: lipsa orelor de zbor. Asadar, problema nu este una aparuta accidental ci una mai…perena.
O parte dintre piloti si-au primit inapoi licentele dupa ce Bundeswehrul a reusit sa le faca rost de ore de zbor suplimentare (probabil un minim de ore necesar pastrarii licentei, dar in aceste conditii numai piloti gata de lupta nu sunt respectivii cetateni) . Insa daca s-a ajuns la pierderea licentei ne putem intreba cam care este calitatea programelor de pregatire pentru cei care inca mai au licenta? Cam cate ore zboara pilotii? Cam cat de gata de lupta sunt, daca unii dintre ei nu pot prinde un minim de ore de zbor pentru a-si mentine dreptul de a pilota?
Deschidem o paranteza pentru a explica tarasenia, in tarile „civilizate” membre NATO un pilot de elicopter pregatit bine de lupta are nevoie de aproximativ 250-300 de ore de zbor pe an, pentru pastrarea licentei (adica dreptul de a zbura pe acel elicopter) are nevoie, probabil, de cateva zeci de ore pe an – chiar nu stiu care este limita inferioara, avem asadar o imensa diferenta intre pastrarea licentei si „gata de lupta”, de unde rezulta ca un pilot care abia isi tine licenta n-are, evident, nici o treaba cu „gata de lupta”. Inchidem paranteza.
Lasam la o parte cate fregate, tancuri si Eurofighter mai sunt astazi functionale in Germania si ne intrebam care o fi de fapt gradul de instruire al trupelor? Mai are Germania soldati bine pregatiti in aceste conditii?! Cate ore de zbor acumuleaza intr-un an un pilot german de pe Eurofighter, cate ore de zbor „prind” pilotii de elicoptere? Dar cei de pe avioanele de lupta?
Parlamentara germana a declarat: „Not even a third of the most important types of helicopters are fit for service,” adica nici macar o treime din elicoptere nu este gata de zbor. Noi stim deja, am scris despre asta, ca in realitate situatia este mult mai proasta decat treimea amintita de paralamentarul german, in conditiile in care – intr-o stire foarte recenta – Der Spiegel a anuntat ca doar 4 Eurofighter Typohon (dintr-un total de 128) sunt gata oricand de lupta, in sensul ca pot fi inarmate corespunzator si doar 10 aparate sunt gata de zbor pe motiv ca exista probleme cu niste scurgeri ale lichidului de racire la containerele acrosate sub aripi, astfel ca pilotul nu poate in timp util sa-si dea seama daca ce vede pe radar este amic sau inamic, in acelasi timp nici nu primeste avertizarea de atac cu rachete, daca vreun radar inamic l-a luat in vizor etc.
Luftwaffe in schimb nu este de acord cu cotidianul german si sustine, intr-un rapor adresat parlamentului, ca are 39 de aparate gata de lupta, desi obligatiile Germaniei fata de NATO se ridica la 82 de avioane…
Motivele sunt diverse, de la lipsa pieselor de schimb la armamentul necesar avionului cand se ridica de la sol.
Iar in cazul Germaniei nu putem discuta despre lipsa fondurilor, coruptie sau prostie, aici vorbim de sabotaj intentionat, din punctul meu de vedere. Cineva acolo distruge efectiv nu numai forta combatanta a armatei germane ci si imaginea tarii, care incet, incet se transforma dintr-o tara serioasa intr-una balcanica, care una spune si alta face, prea buna amica cu Rusia, care Rusie numai o Germania puternica militar nu-si doreste.
Pastrand proportiile desigur, situatia armatei germane seamana izbitor cu cea a armatei romane, distrusa si ea tot de politruci, mai ales daca ne aducem aminte de amenintarile politrucilor germani la adresa generalului Karl Müller (comandantul Luftwaffe) cand acesta a declarat public ca tara sa ar trebui sa studieze o posibila achizitie a F 35A ca inlocuitor al Panavia Tornado (o alegere perfect logica, daca tinem cont ca cele doua aparate sunt ideale pentru misiuni de tip SEAD).
Este adevarat ca informatia referitoare la generalul Müller a aparut doar pe surse rusesti, trebuie luata asadar cu unele rezerve, cert este ca discutiile despre achizitia F 35A s-au cam incheiat.
Iar slabiciunea militara a Germaniei se rasfrange asupra intregii UE. Eu personal imi doresc sa vad o armata germana solida, bine pregatita si dotata. Scuza precum ca nemtii evita sa fie prea bine inarmati pentru a nu creea nus’ ce frisoane europenilor este doar o copilarie, daca nu chiar manipulare sau necunoastere a istoriei recente. Japonia si Italia, ambele membre ale Axei, nu au nici un fel de complexe, iar daca italienii au fost baieti in general cuminti, japonezii ar fi meritat tot raul de pe lume pentru ce-au facut in Asia, dar Japonia este astazi o natiune democratica, stabila, bogata si foarte bine inarmata.
In 1990, chiar inaintea caderii URSS, Germania singura numara 2000 de tancuri gata de lupta, aveau elicoptere, blindate, nave de lupta si submarine etc si nimeni din Europa nu comenta ceva, pentru ca realitatea este simpla, inamicii istorici, sa spunem, ai germanilor – britanicii si francezii – sunt puteri nucleare, pe langa faptul ca Franta este o mare putere continentala, nu mai seamana deloc cu Franta anului 1939, n-are asadar nici un motiv sa se teama de Germania.
Astfel ca si acest „argument” istoric se dovedeste doar o minciuna. Bine, bine, nu cerem acum Germaniei sa tina 2000 de tancuri operationale dar nici sa ajunga la sub 100 de masini, nu ne asteptam ca Luftwaffe sa aiba gata de lupta sute de avioane dar macar minimul cu care Berlinul s-a obligata fata de NATO ar trebui sa fie disponibil, nu ne mai asteptam ca submarinele germane sa fie spaima Atlanticului de Nord dar nici sa ajungi ca din sase nave sa nu ai operationala nici macar una singura, sau sa-ti construiesti fregate de 7200 tone cu armament de OPV si tunuri cu apa…
Aici discutam de cu totul altceva si cel mai probabil si Germania este lovita din interior de cei pe care germanii ii platesc sa-i guverneze si sa-i protejeze. Adica, pastrand proportiile, la fel ca la Bucuresti.
Si-i pacat, tare pacat…
PS:
GeorgeGMT