Candva poate si Rafale M
Asadar si prin urmare…India are in consideratie achizitia unui numar suplimentar de avioane multirol Rafale, adica peste cele 36 de bucati deja antamate, a declarat o sursa din ministerul indian al apararii.
In acest moment este posibil ca viitorul contract sa fie semnat in 2019 cu primele livrari in 2022, atunci cand actuala comanda pentru Rafale (in valoare de 8,8 miliarde de dolari) ar fi livrata in intregime. Daca comanda s-ar confirma ( si ar fi similar ca numar) India ar putea sa detina 5 escadrile doate cu Rafale.
Sunt si zvonuri cum ca Marina Indiana s-ar uita lung spre varianta navala a Rafale pe motiv ca LCA Tejas navalizat a fost respins cu totul si foarte definitiv pe foarte multe motive de incompatibilitate intre Tejas si notiunea de avion navalizat. Si utie-asa francezii se apropie de cifra de 126 de aparate, cate avioane trebuiau sa livreze in cadrul MMRCA, fara sa-si mai bata capul cu transferul de tehnologie, fabricarea in India si alte…tiganeli.
In alta ordine de idei, procesul pentru aducerea in India aunui avion multirol modern cu un singur motor merge inainte, ministrul apararii – Manohar Parrika – declarand, foarte optimist as spune eu: “During the current year, the decision, tender and closure should tentatively be over.”
Contractul va fi unul de tip guvern-guvern si va include un numar mic de avioane produse in tara de origine apoi transferul linei in India. Bineinteles, stim deja, favorite in aceasta competitie sunt companiile Saab cu Gripen E/F (poate si Gripen navalizat) si americanii de la Lockheed Martin cu F 16 Block 70/72.
Nu mai lungim subiectul viitorului avion multirol cu un singur motor, l-am discutat deja destul, asteptam, vedem ce iese si mai vorbim.
GeorgeGMT