Romania Military

Inca un Tu 95 s-a prabusit

tu951021-1021x483

Undeva prin estul indepartat al Rusiei un bombardier strategic Tu 95 Bear   iesit la pensie intr-un mod foarte definitiv, prabusindu-se din motive tehnice. Din fericire toti cei sapte membrii ai echipajului s-au salvat prin parasutare.

Din datele preliminare Ministerul Rus al Apararii a declarat Accidentul are la baza probleme tehnice (presa rusa zice ca probabila cauza a prabusirii ar fi pompa de combustibil). Acest Tupolev 95 este al doilea prabusit intr-un timp scurt, luna trecuta inca unul a luat foc la decolare.

Acum rusii au avut in utlimele doua luni destul de multe avioane pierdute, toate avand drept cauze probabile defectiuni tehnice si nu erori de pilotaj, iar acest lucru este un lucru…bun.

Asa cum scriam si in articolul despre ultimul Suhoi 24 Fencer prabusit pilotii rusii incep sa zboare din ce in ce mai mult, ajungandu-se si la 150 de ore pe an, dovada ca se fac  eforturi pentru pregatirea personalului, dar odata cu cresterea intensitatii pregatirii in zbor au inceput si problmele cu tehnica.

Iar acest lucru dovedeste probabil ca tehnica de lupta rusa este destul de veche si destul de prost intretinuta de unde si pierderile de avioane din ultima vreme. Asadar rusii au nevoie, pe langa pregatirea pilotiilor, si de de investitii serioase in modernizarea avioanelor si poate chiar refacerea resursei.

Din punctul nostru de vedere starea materiala nu foarte buna a armatei ruse inseamna ca Moscova nu este astazi capabila sa faca prea mult deranj pe langa granitlee noastre, ca mai au inca mult timp de recuperat pana cand sa devina cu adevarat periculosi. Sa fim doar atenti sa nu cad vreun rusnac peste noi, in rest lasa-i sa zboare.

La articolul despre prabusirea Su 24 mi s-a aratat negru pe alb ca si americanii au avut astfel de accidente, mai multe chiar decat rusii. Or fi avut (sincer n-am stiut si nu m-am interesat) dar pe mine nu ma interesaza ce avioane americane s-au prabusit, iar pe de alta parte trebuie facuta o mica corectie.

Astfel 11 pierderi la americani fata de sase la rusi nu-i chiar acelasi lucru, daca tinem cont de numarul de avioane operationale (nu tinute prin nus ce pustietati) din cele doua tari (cateva sute la rusi, cateva mii bune la americani), daca tinem cont de numarul de zboruri per avion in SUA si in Rusia si daca mai tinem cont si de faptul ca un pilot al Air Forces zboara si peste 250 de ore pe an, la rusi abia s-a ajuns la o medie de 120 de ore, 150 in anumite cazuri.

Una e sa ai 14 avioane si sa pierzi doua 🙂 si alta e sa ai 5000 de avioane si sa pierzi 11… Acum recunosc ca ma voi bucura cand rusilor sau ungurilor li se vor mai prabusi cate un avion -doua, insa numai daca pilotii vor supravietuii intotdeauna sanatosi.

GeorgeGMT

Exit mobile version