Pe 11 mai Marina Indiana a declarat prima escadrila de MIG-29K operationala, la baza aeriana din Dabolim. Escadrila cuprinde 12 aparate cu simpla comanda, MIG-29K si patru duble MIG-29KUB.
Un oficial indian a declarat ca atunci cand intregul grup aviatic va fi la bordul portavionului INS Vikramaditya, capacitatea multirol a Marinei Indiene va fi extraordinara.
Acum nu putem sa nu ne bucuram de bucuria fratilor nostri de peste mari si tari, mai ales daca tinem cont de diferente: ei avioane MIG-29K noi-noute, noi MIG-21 LanceR de pe vremea cand indienii nu pornisera programul HAL Tejas, ei vor avea in viitor un multirol exceptional, Rafale, noi un avion, nu foarte multirol exceptional si el, dar ca vechime, adica ei cu Rafale, noi cu F-16A.
Numai ca trecand peste aceste diferente, nu putem sa nu remarcam un oaspete lipsa. OK avioanele au venit, zboara, dar unde este portavionul cu nume imposibil INS Vikra…aia ma-si?! Pai portavionul restaurant si modernizat de ivanii si care ar fi trebuit sa fie gata deja, are unele „mici” probleme cu propulsia, mai exact in timpul probelor pe mare i-a murit in mars!
Propulsia bre, nu va ganditi la altceva! Indienii si ivanii s-au luat la poceala, s-au injurat, pana la urma ivanii zic ca totul este de la azbest, adica de la lipsa azbestului la izolarea boilalelor, fapt care fi creat probleme navei la viteza mare. Indienii sustin ca nu au chef de azbest, ca nu vor sa se trezeasca cu mecanicii in metastaza la fiecare sase luni, si de aici beleaua.
Cand va fi gata INS Ala doar zeii hindsusi pot sa stie, noi astilalti putem doar sa speram. Despre ultimul necaz al portavionului indian INS Vikramaditya, ala cu propulsia, puteti sa va informati AICI.
Sursa & Foto: Ria Novosti
GeorgeGMT