Lungime: 144 metri
Latime: 18,8 metri
Deplasament: 6100 tone
Viteza maxima: 29 noduri
Raza: 5000 mile nautice la 18 noduri
Anduranta: 30 de zile pe mare
Stabilizare: Rudder roll (similar cu LCF / De Zeven Provinciën-class – pe a carei chila se si bazeaza designul conceptului)
Echipaj: 122 (pana la to 160)
Spatiu pentru 3 RHIB-uri de 12 metri
Hangar: spatiu pentru doua elicoptere medii sau/si UAV.
Propulsie sistem hibrid constituit din 4 motoare diesel (doua pot fi folosite pentru viteza economica, patru pentru sprint) plus 2 motoare electrice. Cele diesel sunt separate inainte si la pupa pentru supravietuire. Generarea puterii la bordul navei ia in considerare si sisteme viitoare de armament precum DEW (Directed Energy Weapons).
Doua Multi Mission Bays incapatoare, una la pupa sub helipad (2 containere de 20 de picioare) si cealalta la mijloc (4 containere de 20 de picioare; ampalsament similar cu Type 26 si FTI/Belharra). La acestea se mai adauga si un spatiu extra deasupra celei din mijloc, in spatele puntii de comanda, unde sunt amplasate si rachetele antinava, pentru inca 2 containere.
Radare in sistem Thales S/X: sistem SeaMaster 400 fixed panel S-band radar si APAR Block II X-band multi-function radar, amandoua folosind tehnologie Gallium Nitride. S-band este pentru amenintari cu drone aeriene si de suprafata, precision-guided munitions sau submarine-fired pop-up missiles, atacand de obicei la altitudine joasa – sea skimming sau unghiuri de atac de elevatie mare – high diving. APAR Blk2 e folosit impotriva atacurilor de saturatie in scenariile de amenintari maxime suportand mai multe angajari simultane AAW si ASuW cu ghidare activa si semi-activa folosind ICWI (Interrupted Continuous Wave Illumination). Thales SeaMaster 400 ofera o raza de 450 km in timp ce APAR Block 2 poate inlocui iluminatorii pentru a ghida direct rachete de tip ESSM si SM-2.
Fregata Omega poate oferi de asemenea alte configuratii de radar, cum ar fi Thales NS200 rotativ.
Armament si alti senzori. Desi depinde de cerintele clientului, modelul prezentat la IndoDefence arata ca Omega este dotata cu un tun Leonardo de 127 mm, un tun secundar de 76 mm tot de Leonardo deasupra hangarului dublu (da, ati citit bine), CIWS Millenium de 30 mm la prova, doua statii telecomandate Leonardo Hitrole, 8 rachete antinava Kongsberg NSM, 4 lansatoare decoy MASS, sonar Thales Kingklip fixat in chila si sonar tractat Captas-4 de adancime variabila, 4 antene satelit si 2 sisteme de senzori Thales Mirador EO.
Pentru aparare antiaeriana modelul prezinta 24 de celule VLS (cel mai probabil MICA NG pentru Indonezia sau ESSM Block 2 pentru Olanda si Belgia).
Navy Recognition prezenta la eveniment i-a luat un interviu lui Bob De Smedt, unul din arhitectii navali ai proiectului Omega, acesta explicand ca modelul la scara expus este reprezentativ pentru un concept timpuriu care sa inlocuiasca Fregatele M ale Olandei si Belgiei. (n.r. – si noi am prezentant aici un alt concept de vreo 4000 de tone: https://www.rumaniamilitary.ro/noi-luam-sigma-si-ei-formidable-in-varianta-olandeza). Totusi, motivul pentru care Damen a prezentat clasa Omega la IndoDefence (si nu la Euronaval in urma cu 2 saptamani) este ca Indonezia chiar are nevoie serioasa de o noua clasa de fregate (programul FFI – Future Frigate Indonesia).
Omega va fi noua familie de produse Damen, alaturi de celebra Sigma, diferenta majora fiind ca nu va fi nici o „standard Omega lines”, ceea ce inseamna ca produsele vor fi costumizate complet in functie de cerintele clientului.
Interesant e si faptul ca din acest motiv, designul unei posibile clase Omega pentru Marina Indoneziana e posibil sa arate diferit prin comparatie cu cele 4 surori ce vor inlocui Fregatele M olandeze/belgiene…daca nu cumva Indonezia doreste sa se alature echipei „BeNe” (fara „-Luxului”).
Sursa: Navy Recognition via Aldocan (multumim)
_______________
RoMil (de fapt, io Razvan cel chitzibush): Dar noi? Ne lipim (e putin spus) si de doua(?) impreuna cu ei sau o tinem cu „modernizarea” Familiei Regale Type 22? Nu dati cu pietre, ca doar nu voi incurca anuntul peste doua zile, 15 noiembrie!..oare?…de ce o fi anuntat mai deunazi ministrul Fifor ca are in plan trei…mai bine tac!
Ah – nu tac, sa nu uit de Damen Shipyards…Mangalia! Anuntul despre CEMEX „Go Innovation” (Galatiul stie despre ce vorbesc):