Romania Military

INS Vikramaditya la reparatii – saga continua!

173913524

Aflam de la Ria Novosti ca amicii rusi tocmai ce au tras portavionul indian INS Vikramaditya, intr-un doc uscat sa-l caute si sa-l repare la parte de sub apa, ca nu se stie ce si cum, dar realitatea cruda arata ca s-a cam stricat.

Rusii, smecheri, numesc aceste reparatii “cosmetice”, dand de inteles ca l-au dus la hair stylist sa-i aranjeze culoarea bordajului, dar ar mai fi de lucru conform cu un inginer rus, si la cabinele echipajului si alte finisari interioare.

Nava este programata sa reinceapa probele pe mare in iulie in Marea Alba, apoi in august in Marea Barents, iar in decembrie sa fie in sfarsit predat Marinei Indiene, asta daca toate merg bine, nu se mai strica iar ceva la motoare sau mai stiu eu ce. Sa nu uitam ca ultima iesire in probe a INS Hau-Hau, s-a ales cu o problema la motoare, avarie care a necesitat alta internare in docuri pentru reparatii, care s-au incheiat in februarie 2013.

Problema cu propulsia ar fi, zic rusii, vina …chinezilor! Adica mai clar caramizile cu care erau izolate boilerele erau de proasta calitate, iar acum, zic ivanii, s-au folosit doar caramizi rusesti si deci nu vor mai fi probleme.

Indienii pe de alta parte s-au cam saturat si de intarzieri si de cresteri de preturi, asa ca au amenintat ca vor cere compensatii pentru intarzierea livrarii navei, nava care ar fi trebuit sa ajunga in India inca din 2012. Suma cu care indienii ii ameninta pe rusi se cifreaza la 100 de milioane de dolari. Numai ca rusii refuza asa cerere obraznica declarand ca vina pentru avarii si intarzierile in predarea navei apartin in totalitate firii schimbatoare a hindusilor.

Istoria INS Vikramaditya, incepe in anul 1978 pe santierele Nikolayev South din Ucraina, nava fiind lansata la apa in 1982 (sub numele de Baku) si a intrat in dotarea Soviet Navy in 1987. In 1994 nava intra in reparatii dupa explozia unui boiler (dupa caderea URSS, nava a primit numele de Admiral Gorshkov), revine operativa in 1995, fiind retrasa definitiv din serviciul flotei in 1996. Dupa ce nava va fi predata catre Marina Indiana, aceasta va avea un corp aerian format din avioane multirol MIG-29K si elicoptere Kamov Ka-31 de avertizare timpurie. Pe vreamea cand era sovietic Admiral Gorshkov avea la bord caricaturile numite pompos avioane cu decolare verticala Yak-38M – 20 de bucati si elicoptere de tip Ka-25 sau Ka-27, 20 la numar.

 

Sursa: Ria Novosti

 

GeorgeGMT

Exit mobile version