Viata bate filmul.
Pe social media au aparut niste poze interesante anul trecut…cu privire la Shahid Mahdavi, o nava cargo ce se pare ca este convertita intr-un portavion/portelicopter(?)/portdronator(!) 🙂 la Iran Shipbuilding & Offshore Industries Complex Co (ISOICO) din Bandar Abbas, langa Stramtoarea Ormuz.
Nu ar prima data cand se intampla ceva de genul acesta. Tinand cont de tehnologiile americane cu privire la forte expeditionare, marina iraniana si IRGCN au transformat nave comerciale – cum ar fi, de exemplu, IRI(N)S Makran, devenita nava de lupta – pe care insa iranienii nu le-au putut folosi din cauza sanctiunilor internationale.
Shahid Mahdavi (fosta Sarvin) se afla în docul uscat din luna mai, fiind supus conversiei de la o nava comerciala la o nava de razboi (n.r. – se pare ca vor fi doua nave surori, Mahdavi si Perarin), a raportat The Maritime Executive.
Noile fotografii arata puntea navei comerciale indepartata inainte de instalarea unei suprafete pentru lansarea aeronavelor.
„Conversia adauga o punte de zbor mare in consola pe babord. In prezent, nu este clar daca alta va fi adaugata si la tribord”, a scris H I Sutton, contributor al USNI News.
„Faptul ca suprastructura se intinde pe puntea originala inseamna ca un aspect traditional al portavionului nu este posibil. De asemenea, unghiurile de pe puntea de zbor adaugata nu sunt „traditionale”. Este posibil ca acest lucru sa sugereze o punte de zbor care trece de la babord la tribord in fata suprastructurii.”
Sursa si articolul complet: USNI News
…
Sarvin (IMO: 9209348, MMSI 271003000) este o nava de containere construita in 2000 si care navigheaza sub pavilionul Iranului. Capacitatea de incarcare este de 3280 TEU (TEU = 20-foot equivalent units) si pescajul ei actual este raportat la 7,7 metri. Lungimea ei totala (LOA) este de 240,2 metri (788 picioare) si latimea ei este de 32,2 metri (106 picioare). Tonajul ei brut este de 36 014 tone, cu un DWT de vara: 41 971 tone.
_____
Ideea schematica pe care am avut-o in urma cu ceva ani, a unui portavion (dar si nava de desant) de tip „arrowhead” (varf de sageata), cu insula mutata la centru-pupa (precum navele comerciale/cargo), pe baza portavionului francez Charles de Gaulle si America class (dar cu „well deck” pentru LCACs samd) a celor de la USMC…deoarece ambele tipuri de vase au aproximativ aceleasi caracteristici cand vine vorba de deplasament si lungime (peste 40 000 de tone si 260 de metri lungime):
PS – stiam eu ca Iranul ma are in vedere din 2008, de cand am cumparat un Peugeot 206 Sedan+, made in Persia. 🙂