Partea a II-a
Dupa estimari, pe baza experimentarilor in sufleriile Institutului de Aviatie, avionul avea o manevrabilitate comparabila cu avioanele de lupta realizate in Vest (MIRAGE 2000,F 16,F 20)
In luna iunie 1985 a avut loc o vizita de lucru la Intreprinderea de Avioane din Craiova a presedintelui Nicolae Ceausescu si s-a hotarat fabricarea modelului experimental a avionului supersonic romanesc la I. Av. Craiova (AVIOANE Craiova) la care colaborau si uzinele I. Av. Bacau (AEROSTAR Bacau), I. Av. Bucuresti (ROMAERO Bucuresti), IAR Brasov si Aerofina.
La 1 august 1985 s-a hotarat, tot de presedinte Nlicolae Ceausescu, sistarea programului de avion supersonic romanesc si totodata sistarea de proiecte de avioane militare, pe semne a fost o presiune asupra tarii noastre din partea Tratatului de la Varsovia. S-au lansat proiecte de avioane civile: AG 6- avion agricol si IAR-705 – avion de transport mediu curier, proiecte finalizate. Avionul agricol AG-6 a fost realizat fizic si a si zburat. Acest avion a fost proiectat si realizat pentru a inlocui avonul AN-2, utilizat pentru fertilizarea terenurilor agricole.
AG-6
In final pot spune ca proiectul avionului supersonic romanesc a fost foarte bun, de un inalt nivel stintific si tehnic, la el au lucrat foarte multi proiectanti si cercetatori din cadrul INCAS, care au folosit experienta castigata din proiectele anterioare realizate in institut.
Pe parcursul elaborarii proiectului au participat urmatorii specialisti :
Aerodinamica generala: Ioan Sabin Constantin, Spataru Patru, Gherega Emil, Nebancea Stefan, Bogos Stefan, Taposu Iosif, Achim Iuliana
Experimentari in suflerii: Neamtu Mihai, Tomescu Serban, Munteanu Florin, Savu George,Trifu Octavian, Lucian DUMITRESCU, Oprean Corneliu, Ivanovici Anton, Demetrescu Teodor
Dinamica zborului: HackerTiberiu, Oprisiu Cornel, Ionita Achim, Radnef Sorin, Bochis Vladimir, Peia Ioan
Performante: Marinescu Alexe, Cardos Vladimir , Istratie Vasile, Dumitrescu Dan, Simionescu Lucia
Calcul de rezistenta : Stere Marcel , Adam Ion , Sacagiu Dragomir , Sandulescu Nicolae , Petre Mihaela , Martin Olga, Gheorghiu Viorica ,Lozici Dorin, Mihailescu Doru ,Baran Daniela Moldoveanu Maria, Ulmanu Ionut, Maxineanu Ion, Berar Cristian , Radu Gheorghe
Structura fuselaj si suprafete portante: Cucuianu Petru, Copaescu Alexandru, Calomfirescu Mihai, Novac Gheorghe, Condratov Dan, Tataru Simion, Dragoman Cornel, Dragoman Elena, Safciu Gheorghe, Mihailescu Paul, Benea Dorel
Comenzi de zbor: Ivanciu Mihai, Brebene Constantin, Mircea Stefan Nicolae, OprisiuDoina, Ghemaru Magdalena, Teodorescu Stefan, Copaescu Paula, Ababei Dan, Nila Ion
Instalatia de climatizare: Abrudan Traian, Pricop Mihai, Ionescu Mariana, Enache Nicolae, Paraschivescu Maria, Sasu Ion, Ionescu Ion
Instalatia de combustibil: Podar Viorel, Boicu Neculai, Stan Virgil, Neagu Mihai
Instalatia hidraulica: Bencze Carol, Vasile Andrei, Teodorescu Marioara, Ilinoiu Viorica, Iacob Stelian, Balteanu Ion, Gherghe Valerica, Teodorescu Catalin, Tivig Constanta
Tren aterizare: Nastase Marin, Cimpoieru Tudor, Alexandru Doina,Coman Eugen, Ulea Marcel, Ulea Camelia
Instalatia electrica si electronica: Malcoci Mircea, Vladoiu Alexandru, Mihailescu Tiberiu, Dragota Ion, Moisoiu Sever, Vasile Stefan, Postelnicu Ion, Dobrescu Nicolae
IAR-95, Partea a III-a
Simion TATARU
***************************
P.S Nota mea: multi dintre cei enumerati mai sus nu se mai afla in aceasta lume si multi altii imprastiati prin lume.