BAE Systems a primit 184 milioane de dolari pentru a demara productia de serie pentru noul transportor blindat amfibiu destinat infanteriei marine americane.
36 de vehicule vor fi fabricate in acest lot, iar demararea productiei de serie ne arata ca SuperAVul a fost pe deplin acceptat de USMC, vehiculul indeplinind toate cerintele operationale.
ACV va inlocui in dotarea USMC mai batranele si mult mai celebrele AAV-P7 si va putea “naviga” inclusiv pe ocean, transportand infanteristii de la bordul navelor mari de debarcare la tarm. ACV este proiectat sa strabata chiar si cinci km de mare (adevarat, nu foarte agitata) daca valurile nu depasesc jumatate de metru inaltime.
Demararea productiei de serie (full-rate production) a fost lansata foarte rapid dupa ce USMC a declarat pe 13 noiembrie Initial Operational Capability (IOC), adica s-a hotarat ca transportorul poate fi folosit in lupta.
“As the ACV enters into service it will provide highly advanced solutions for conducting maritime-based warfare operations and will play a vital role in the Marine Corps’ complex and challenging missions,” a conchis John Swift, director al programelor pentru vehicule amfibii al BAE Systems.
ACV este un design modular, usor de adaptat pentru o gama larga de misiuni, dispune de un nivel ridicat de protectie si poate transporta pana la 13 militari echipati de lupta, la o viteza maxima care se apropie de 100km/h, cu un motor care dezvolta 690 cp.
Ce ne intereseaza pe noi de ACVul americanilor? Pai nu ne intereseaza dar nu pot sa uit cat de imbecili am fost atunci cand, la BSDA 2016, Iveco ne-a oferit pe tava proiectul SuperAV pentru a fi fabricat in Romania, intru nevoile Armatei Romane. Evident ca au fost refuzati si astazi nu avem inca un program de dotare cu nou transportor blindat amfibiu, desi am fi putut sa fi incheiat acest capitol deja cu Iveco SuperAV aflat in dotarea armatei noastre.
Si tot la capitolul retoric, oare chiar nimeni nu va infunda vreodata puscaria pentru toate aceste crunte imbecilisme din programele noastre de dotare?
Si apropos de ratari, Iveco ne ceruse pentru transferul de tehnologie doar 30 de milioane de euro (conform unor surse), Rheinmetallul ne-a cerut peste 200 de milioane de euro si poate germanii aveau dreptate, cam atat o costa, italienii erau insa la ananghie, nu castigasera inca contractul cu USMC si doreau sa aiba un client NATO in portofoliu.
Am ratat sansa si acum stam tot in nadejdea TAB 71/77.
Dar oare cei care au refuzat oferta Iveco au fost macar dati afara? Daca ar fi sa pariez as spune ca si astazi sunt tot acolo sau au fost chiar avansati, isi mananca linistiti pensia din banii nostri, sau primesc in continuare un salariu zdravan ca functionar de stat, ca la privat nimeni n-ar angaja astfel de imbecili….
GeorgeGMT