Al treilea prototip al Chengdu J-20 a avut zborul inaugural sâmbătă 1 martie, escortat de un Chengdu J-10S cu două locuri. Zborul a durat 30 de minute și a fost un succes.
J 20 cu numărul de bord 2011 a fost văzut pe pista de încercări a fabricii încă de la jumătatea lunii ianuarie, când pe 16 și 18 a executat teste de rulaj la sol. Spre deosebire de celelalte două prototipuri (2001 și 2002) 2011 are o serie de modifcari de aerodinamică vizibile dar și sisteme de avionică, astfel:
– sistem electro-optic de achiziție a țintei, montat sub botul aparatului
-reproiectarea admisiilor motoarelor
-reproiectarea botului aparatului, diferit acum față de 2001/2002
– secțiune redesenata a conului de bot
– extensii pe margine frontala (bord de atac) cu formă diferită
– cupolă cabină cu structură întărită și remodelată
– locașurile trenului de aterizare diferite
-ușoare modificări în formă cadardurilor și ampenajului cozii (derivă)
Pe lângă aceste modificări vizibile aeronavă a fost acoperită cu un nou înveliș radar-absorbant, mai deschis la culoare decât la predecesoarele sale. Astfel aceste modificări pot indică că J-20 pe lângă rolul de demonstrator tehnologic ar putea la un moment dat dat să între chiar în producția de serie că avion de generația a V-a, asta dacă chinezii rezolvă problema foarte presantă a motorului turbofan, care le lipsește cu desăvârșire și cea a unei avionicii cât mai performante.
GeorgeGMT