Cel de-al 12-lea submarin din clasa Soryu a fost lansat la apa de catre Kawasaki Heavy Industries. Incepand cu cea de-a 11-a nava din clasa, japonezii au inlocuit bateriile clasice de plumb cu noile baterii de tip litiu-ion.
Diferenta majora intre cele doua tipuri de baterii este data de capacitatea de stocare mai mare a celor Li-ion fata de cele clasice, pe baza de plumb.
Ca date generale, clasa Soryu va avea in final 15 nave si sunt considerate cele mai mari submarine diesel-electrice din lume precum (4200 deplasament imers) si primele submarine dotate cu sistem de propulsie de tip AIP din flota japoneza, Tokyo optand pentru solutia celor de la Kockums – bazata pe sistemul Stirling.
Mai conservatori, japonezii nu si-au impodobit navele cu sisteme de lansare verticale, precum sud-coreenii cu submarinele lor, ci au optat pentru torpile si rachete Harpoon.
Soryu-class are sase tuburi lans-torpila de calibru clasic – 533 mm.
Dar pe langa cele 12 Soryu-class din prezent, Japonia mai detine si sapte submarine Oyashio class, nave un pic mai mici decat Soryu, care au fost modernizate si au trecut prin MLU pana la 1 februarie 2018.
Si ca sa nu va faceti vreo impresie neconforma cu realitatea, desi Soryu este un proiect care deriva din Oyashio class, cele din urma sunt nave aproape noi, fiind lansate la apa intre 1994 si 2008, submarinele japoneze avand o durata de exploatare de doar 20 de ani…
GeorgeGMT