Ka-52M Aligator tocmai a invatat sa zboare!
Atfel, in luna august a acestui an, primul prototip al elicopterului modernizat de atac Ka-52M Aligator a fost scos la zbor pentru prima data la uzina AAK Progress din Arseney, parte a Helicopter Holding Company din Rusia.
Prototip Ka-52M Aligator în timpul primului zbor
Elicopterul este echipat cu dispozitive optoelectronice modernizate, cu capacitate ameliorata de detectare si recunoaștere a tintelor si o noua unitate digitala de dirijare a tragerii pentru cresterea preciziei de tintire.
Printre dotari mai mentionam un nou radiolocator de bord cu o noua antena de tip AESA si o noua racheta aer-sol Izdjelie 305 deja testata in Siria, cu raza de actiune de pana la 25km, ghidata inertial pe prima parte a traiectoriei si apoi TV/termic/ radar – in faza terminala.
Sa nu uitam nici de racheta „multirol” Hermes, in curs de integrare si ea pe Ka-52.
Cabina este modernizata cu iluminare cu LED si compatibila cu ochelari de vedere nocturna cu amplificare de lumina nocturna.
Palele sunt si ele un nou model cu degivrare integrata pentru operare arctica. Anvelopele au integrat rezistenta marita la frecare iar capacitatea rezervorului a fost marita.
Rusii se lauda ca acum un an au fost comandate de ministerul apararii rus modernizarile incluse in Ka-52M in urma experientelor cu utilizarea sa in lupta, in special in Siria. Un element interesant este standardizarea armamentului bazat pe rachete cu cel al Mi-28NM .
Fabrica a fost modernizata tehnologic si asta permite executii de nivel calitativ si tehnologic mai inalte,
Deocamdata armata rusa a plasat o comanda pentru doua prototipuri, care sa fie evaluate, testele de zbor fiind planificate a se incheia in septembrie 2022. Pretul programului actual de cercetare-dezvoltare este relativ redus, de 153,5 mil. ruble (1,7mil. euro). Daca totul iese bine, armata rusa ar fi interesata sa achizitioneze 114 elicoptere de acest tip.
Mi-24LL
Intre timp confratii Mi-28 si Mi-35 se lauda cu noi pale produse printr-o procedura de turnare prin compresie, care ar creste elasticitatea si favorizeaza cresterea vitezei cu 15-20%, potrivit producatorului. Noul model a fost dezvoltat si testat pe versiunea Mi-24LL, versiune special modificata pentru recorduri de viteza a Mi-24 Hind, permitandu-i acestuia sa depaseasca 400km/h.
Pala de rotor portant in cauza
Cercetarile sunt inca in curs de desfasurare pentru integrarea noilor pale incorporate in rotorul elicopterului Mi-28N.
Marius Zgureanu
Surse:
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=31161
https://helihub.com/2020/08/12/first-flight-for-russias-ka-52m/
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=31254
Citeste si:
https://www.rumaniamilitary.ro/ka-52-aligator
https://www.rumaniamilitary.ro/ka-52-alligator-debut-operational
https://www.rumaniamilitary.ro/mi-24-inca-recordman-de-viteza
https://www.rumaniamilitary.ro/mi-24-hind-tancul-zburator
https://www.rumaniamilitary.ro/ate-mi-24-super-hind-nigeriene-erau-algeriene
https://www.rumaniamilitary.ro/kazan-ansat-2rc
https://www.rumaniamilitary.ro/mi-28-nm-primul-zbor
https://www.rumaniamilitary.ro/mil-mi-28nm
https://www.rumaniamilitary.ro/rusii-lanseaza-modernizarea-su-25-sm3
http://www.rumaniamilitary.ro/su-25-ng-georgian
.