Dupa MLI “Vavilon” pe sasiu de T 64, o noua tentativa de MLI apare in nomenclatura producatorilor de armament ucraineni.
De aceasta data tentativa se numeste “Kevlar-E” (un nume la fel de ridicol, din punctul meu de vedere, ca si “Vavilon”) si are la baza, evident, un sasiu din epoca sovietica, de aceasta data unul de obuzier autopropulsat – 2S1 Gvozdika.
Originalul, obuzierul adica, este o piesa de artilerie veche de cand lumea, calibrul 122mm. Am avut-o si noi in dotare sub numele de obuzier autopropulsat Model 89. In cazul nostru se folosea un sasiu comun cu MLI 84.
La sovietici, acest timp de sasiu a fost larg raspandit, fiind inrudit cu cel al transportorului de trupe pe senile MT-LB.
Revenind la vecinii nostri de la nord si est, Kevlar-E este propus armatei de catre compania privata Corporation UkrInnMash, fiind expus pentru prima oara pe 18 iunie in cadrul expozitiei de armament “Arms and Security”, la Kiev. „Kevlarul” este tot o MLI la fel ca si „Vavilonul”
Kevlar-E va dispune de o turela Shturm automata, va avea un echipaj de trei militari si va putea sa transporte o grupa de infanterie formata din sase cetateni foarte bine pregatiti.
De asemenea blindajul va fi intarit, iar compartimentul pentru trupe va avea la randul sau un nivel de protectie sporit.
Despre turela Shturm stim ca foloseste un tun ZTM-1 de 30mm, mitraliera coaxiala de 7,62mm si poate fi dotata cu rachete AT si lansatoare de grenade de mascare. Masa turelei este de 1,3 tone. Este o turela fabricata in Ucraina.
Ramane acum de vazut cat succes va avea acest nou program ucrainean, cati clienti va strange in jurul sau si daca va intra in dotare candva, la cineva. Fata de MLI “Vavilon” – care foloseste un sasiu de tanc T 64, Kevlar -E ar fi sa fie o versiune mai usoara si de mai mare mobilitate.
Nu stim inca daca producatorul are in vedere ca vehiculul sau sa fie amfibiu, stiindu-se faptul ca la origine acest 2S1 – ca si ML-TB – avea capacitatea de a pluti, fiind propulsat pe apa cu ajutorul senilelor.
GeorgeGMT