De fapt un demonstrator Leopard Model E01 din 1987, cel putin asta e perioada in care a fost testat, dupa care, spre sfarsitul razboiului rece, programul a fost pus la sertar:
Dincolo de spatiul dintre cochilia exterioara si sasiul tancului pentru a elimina puntile termice, de retinut sistemul de ventilare suplimentara pentru amestecul gazelor esapate in vederea reducerii temperaturii si redirijarea lor din lateral spre spatele sasiului si disiparea spre sol.
Nu va reaminteste macar putin de formele noului MLI Rheinmetall Lynx?
Sa ne reamintim si de mai cunoscutul sau corespondent galic – AMX-30 stealth… adica DFC („Démonstrateur Furtif à Chenille„), dezvoltat cam in aceeasi perioada, cu solutii similare, cum este spuma absorbanta radar dar si pastrarea unui spatiu intre carcasa tancului si invelisul „furtiv”, spatiu ventilat pentru a reduce amprenta termica a vehiculului.
AMX-30 „furtiv”
Daca studiile de mai sus se bazau mai mult pe sisteme pasive, intre timp au intrat in scena sisteme de camuflaj activ, cum e cazul sistemului „Black Fox” sau al sistemului Adaptiv al BAE Systems instalat pe demonstrator CV-90 si ulterior inclus in mai complexul sistem PL-01.
Isi mai aminteste careva de conceptul U.S. Army „FCS Prototype 40t Tank” prezentat acu’ mai bine de 15 ani la „Future Weapons”?
Notă: Există o evaluare înglobată în acest articol, te rog vizitează acest articol pentru a-l evalua.Marius Zgureanu
Surse:
https://twitter.com/Ninja998998/status/1101053314504912897
.