Romania Military

Lockheed Martin stia ceva…

…presupunem noi, daca compania americana a venit chitita la BSDA 2018 sa ne propuna sa cumparam JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) care a pierdut competitia de inlocuire a „batranului” HUMVEE in fata celor de la  Oshkosh cu familia de vechicule 4×4 blindate L-ATV. Necazul LMului s-a produs prin 2015 si de atunci au ramas cu masinuta in curte asteptand momentul.

JLTV by Lockheed Martin

Astfel ca la BSDA 2018 Lockheed n-a facut aboslut nici un secret ca promoveaza JLTVul pentru Armata Romana, care armata ar avea nevoie, daca mai tin eu bine minte de peste 2840 de vehicule blindate si neblindate 4×4 (la nivelul anului 2007), asadar loc ar fi.

De altfel la Bucuresti Lockheedul a anuntat oficial ca va propune Armatei Romane varianta lor din programul JLTV, ramane doar de vazut daca Romania isi va permite sa finanteze demararea productiei unui vehicul care nu se afla in productia de serie.

Pe de alta parte, strict referitor la structura contractului (ne referim aici la contractul-cadru pentru aproximativ 14000 de vehicule), vom avea mai multi producatori, macar si pentru ca avem tipuri foarte diferite de autovehicule.

Ramane sa vedem daca prima transa – cele 3700 de vehicule pana in 2027 – vor fi toate camioane, de diferite tonaje si in diverse configuratii – sau vom avea si o lansare a programului de vehicule 4×4 blindate si neblindate.

Lockheed Martin cu tricolorul pe JLTV la BSDA 2018

Singurul indiciu ca vom avea si masini 4×4 este declaratia celor de la Lockheed Martin care sunt aici pentru JLTVul lor nu pentru camioane grele si erau destul de optimisti chiar inainte ca programul sa fie anuntat de Mihai Fifor.

Sa vedem cum isi va imparti MApNul achizitia, cate vehicule 4×4, cate camioane 4×4, 6×6 sau 8×8, cate trailere, capete de tractor sau remorchere vor dori in aceast prim contract-cadru.

Si bineinteles sunt curios cum vor fi produse, unde si de catre cine. Daca in cazul transportoarelor blindate (numar mic de vehicule) s-au mai gasit solutii – 30/40 de bucati per an –  in cazul camioanelor/vehiculelor specializate, masinilor 4×4 etc vorbim de numere mari – sute de bucati pe an – si va fi nevoie de o capacitate industriala serioasa, ceva mai mult decat o hala de montaj si 1-200 de angajati, precum in cazul transportoarelor.

 

GeorgeGMT

Exit mobile version