Romania Military

Editorial – Mai are Romania aviatie de vanatoare?!

Raspunsul la aceasta intrebare este categoric NU!

Nu poti sa mai pretinzi ca politician ca noi avem aviatie de vanatoare, cand operezi o mana de avioane vechi si restrictionate la zbor! Nu se poate compara un pilot care zboara sub 50 de ore pe an, desi majoritatea zboara cu mult sub 50 de ore, pe un avion vechi si destul de obosit, cu un pilot care zboara constant 180-220 de ore pe an, intr-un avion nou si performant. Nu-i totuna sa faci politie aeriana, sa zbori in linie dreapta dupa Boeing-uri si Airbus-uri, cu lupta reala, cu manevrele extreme cerute in caz de conflict!

Pentru a pretinde ca ai aviatie militara de vanatoare si nu Politie Aeriana, ar trebui sa detinem un numar suficient de avioane pentru acoperirea aeriana a intregului teritoriu national, suficiente avioane pentru acoperirea trupelor de la sol. Numarul cerut pentru o astfel de situatie?! Mult peste 48 de bucati, iar despre cele 12 F-16 la mana a treia ce sa mai vorbim…

Astfel ca politicienii nostri ar trebui sa aibe curajul sa declare public, ceea ce stie oricum toata lumea: Romania nu mai are aviatie militara de lupta, nu mai are nici piloti de vanatoare capabili sa lupte de la egal la egal cu oponentii lor cu 180/an…Cat or fi ai nostri de buni, si in mod sigur sunt foarte buni, regula este foarte simpla: nu zbori…nu existi! Simulatorul, sau zborurile de cateva ore pe an, nu pot nici forma, nici mentine un pilot militar la nivelul cerut de performanta. Ca doar nu or fi toti ailalti psihopati, de zboara 180h/an, iar noi am descoperit super-pilotul, care zboara 15 ore, da este la fel de bun!

Bineinteles ca pentru politie aeriana nu-i problema, dar pentru lupta aeriana cu piloti si avioane adevarate?!

In continuare suntem mintiti si ni se induce ideea ca Romania are inca o aviatie de vanatoare, doar ca aceasta este un pic redusa, un pic incapacitata, un pic din toata alea..Realitatea este insa ca nu mai avem o structura care sa poata fi numita, la modul operativ, aviatie de vanatoare.

RoMilitary a scris inca de anul trecut despre dezastrul din aviatia de lupta, vis-à-vis de numarul de piloti si numarul de ore de zbor:

Situatia deplorabila a Aviatie de Vantoare romanesti!   , si nu am fost singurii.

Povesti de aerodrom – Solutia Chineza

 

De curand pe Digi24 a aparut un interviu preluat si de colegii de la Infomondo, care si ei au exact aceeasi parere ca noi: Romania nu mai are aviatie de vanatoare, iar vina apartine in primul rand politicienilor romani, care si acum ne mint declarand ca de fapt avem, iar odata cu achizitia celor 12 avioane F-16 din Portugalia, ne vom pune cat de cat pe picioare.

 

„Aviaţia militară e pe cale să nu mai poată asigura securitatea spaţiului aerian al României

Într-un interviu acordat Digi24 de către Şeful Statului Major al Forţelor Aeriene, general-locotenent dr. Fănică Cârnu, acesta arăta situaţia dezestruoasă în care se află aviaţia militară. Pe scurt, avioanele MIG 21 Lancer nu mai fac faţă misiunilor de zbor, iar piloţii români zboară din ce în ce mai puţin, din cauza lipsei banilor din bugetul MApN.

Concret, Cârnu a declarat:

“Faptul că nu mai putem să asigurăm o resursă suficient de mare pentru pregătirea standardizată a personalului navigant conduce la efecte de demotivare a piloţilor şi impune din partea echipei de management din Forţele Aeriene luarea unor măsuri care conduc către scăderea complexităţii misiunilor.”

“S-a ajuns la situaţia în care doar piloţii care execută serviciul de luptă în Poliţia aeriană şi sunt operativi permanent pot să zboare aproximativ 50 de ore de zbor pe pilot, iar restul, ceilalţi piloţi, zboară un număr de ore foarte mic, doar pentru menţinerea motivării lor.” a precizat şeful SMFA.”

 Infomondo Militar

 

 

 

Nu fratiilor! NU mai avem aviatie de vanatoare si in foarte scurt timp vom ramane doar cu piloti de linie la bordul unor supersonice. Nimeni nu poate argumenta ca un pilot cu cateva zeci de ore de zbor pe an, daca le prinde si pe alea, este pilot de vanatoare, cu abilitati si reflexe conforme cu definitia unui astfel de profesionist. Nu poti zbura din an in paste, iar atunci cand zbori o faci cu restrictii, si sa pretinzi ca poti face fata unui pilot inamic cu peste 180 de ore la activ pe an…

Ne mintim singuri, sau mai rau decat atat, permitem politicienilor sa ne minta. Sa iasa in fata si sa recunoasca raspicat: „Bre aurolacilor nu mai aveti bre nici aviatie de vanatoare, nici tancuri si in general nu veti mai avea nici armata, cat de curand, in vecii veciilor amin! ‘rati ai dracului  cu poporul vostru suveran cu tot!”

Ceea ce cerem noi este ca Guvernul sa vina in fata romanilor, public si direct, si sa puna pe masa discutiilor inzestrarea Armatei! S-o facem public, sa lasam dracului la o parte acest sistem mincinos al secretului militar, care in cazul nostru este deja foarte jenant. Intrebat, cu ceva luni in urma, cate avioane MIG-21 mai zboara, fostul ministru al apararii Corneliu Dobritoiu a dat-o la intors sub pretextul secretului militar.

Care secret fratiilor?! MIG-21 Lancer este secret militar?! Dezastrul din aviatie si in general din inzestrarea Armatei, este secret militar?! In orice tara civilizata astfel de informatii sunt extrem de publice, numai ca la noi sub mantia atotcuprinzatorului secret miltar, se ascunde de fapt starea dezastruoasa a Armatei Romane, atat ca dotare cat si ca deprofesionalizare a unor categorii extrem de importante ale structurilor sale.

Pai voi credeti ca un pilot roman de vanatoare care zboara 50 de ore pe an, si asta in cazuri cu totul fericite, pe un avion Mig 21 Lancer cu restrictii la zbor, se mai poate compara cu un pilot oocidental cu +180 de ore pe an?! Restrictiile la zbor, in cazul avioanelor MIG-21, inseamna de fapt ca aparatul nu mai are voie, datorita vechimii sale, sa execute o serie de manevre foarte solicitante. Mai clar, o serie de manevre de lupta, foarte violente si executate la viteze mari, sunt interzise, datorita faptului ca avionul saracu’ nu mai poate fi considerat apt 100%. Adica sunt sanse reale sa se rupa in aer, sau sa genereze defectiuni periculoase pentru viata pilotiilor. Chiar si zborul supersonic a fost strict limitat in cazul MIG-urilor noastre.

Iar acesta stare de fapt este secret militar?! Adica eventualii inamici ai Romaniei nu stiu, nu cunosc, starea jalnica a aviatiei de vantoare?! Bineintele ca toata lumea stie acest lucru, insa sub motivul secretului militar se ascunde si nu se discuta despre asta.

Haideti sa dam cartile pe fata, sa spunem adevarul, sa facem din inzestrarea Armatei  un subiect dezbatut public, cu toate partile implicate si apoi, dupa argumentarea fiecarei pozitii, sa intrebam romanii daca mai vor o Armata decenta si bine inzestrata, daca mai vor aviatie de vanatoare, ca doar pana la urma urmei, Armata este a lor, iar banii tot ai lor.

Sa terminam odata cu acest circ jalnic, iar daca Guvernul nu stie sa faca rost de bani pentru Armata, sa intrebe fratiilor, in mod sigur sunt romanii foarte inteligeti care ar putea veni cu solutii serioase. Niciodata o tara nu poate sa nu aiba bani, ci din pacate se poate intampla ca cei care o conduc sa nu fie suficienti de valorosi sa gaseasca solutii.

Nu se mai poate ca la infinit altii sa decida ce ne trebuie noua, ce vrem noi cu adevarat! Poate a venit vremea ca despre soarta noastra sa fim chiar noi intrebati, chiar noi sa fim cei care hotaram! OK nu mai vrem Armata, nu mai vrem aviatie de vanatoare in Romania?! Foarte bine, le desfintam, dar sa fim noi cei care decidem acest lucru, nu o gasca de politruci, care in fara oricarei indoieli sunt macar incompetenit, daca nu mai rau decat atat!

Pe banii mei trebuie sa decid eu, nu dealde dastia ajunsi in functii inalte pe baza de relatii si carnet de partid, si care in cele mai multe cazuri nici macar nu fac diferenta intre RoAF si F.A.R., nu ca ar fi vreuna…

 

GeorgeGMT

Exit mobile version